NOMAD-V2 nie działa z RD4 blaupunkta. Działa z RD4 od 2008 rokuktóre ma inny rozmiar, kolor panela. Niestety w C5 w radiu są przyciski do nawiewu, komp itd
Jeżeli C5 fabrycznie ma RD4 bez przycisku TEL. Nie ma wtedy wiązki przygotowanej pod bluetooth, trzeba się wcinać w istniejącą, nie jest to trudne jeżeli umiesz czytać schematy(jest kilka instrukcji w internecie jak tego dokonać)
Yatour jak najbardziej działa z przyciskami kierownicy (odbieranie rozłączanie wykonywanie rozmów, A2DP). Podczas przychodzącego połączenia automatycznie przełącza się na zmieniarkę. Minusem jest to, że na wyświetlaczu wyświetla się jedynie TRACK1, trzeba mieć telefon w zasięgu wzroku żeby widzieć kto dzwoni. _________________ LEXIA- zapraszam
NOMAD-V2 nie działa z RD4 blaupunkta. Działa z RD4 od 2008 rokuktóre ma inny rozmiar, kolor panela. Niestety w C5 w radiu są przyciski do nawiewu, komp itd
Znałem osobę która ma (a w każdym razie miała) działającego Nomade-V2 z radiem RD4 przełożonym do C5 Mk II z bodajże 407 czy 407 Coupe z samego końca produkcji modelu. Panel radia był ten sam tylko kolor inny, więc gość podmienił na panel ze swojego RD4. A więc w Pugach widocznie był pod koniec produkcji w tych radiach soft obsługujący Nomade-V2. Nie mam teraz kontaktu z tą osobą, ale jak kiedyś będzie okazja (i jeśli jeszcze ma to auto) to postaram się sprawdzić wersję SW tego radyjka.
vorobiej napisał:
Jeżeli C5 fabrycznie ma RD4 bez przycisku TEL. Nie ma wtedy wiązki przygotowanej pod bluetooth, trzeba się wcinać w istniejącą, nie jest to trudne jeżeli umiesz czytać schematy(jest kilka instrukcji w internecie jak tego dokonać)
Jak pisałem, nie trzeba się wcinać w fabryczną instalację. Można za 20 zł kupić przelotkę pod zestaw Parrota (jest tego pełno na A...gro) i wpiąć się wiązką Bluetootha w tę przelotkę, a do niej po prostu z jednej strony wpiąć istniejącą wtyczkę od fabrycznej instalacji a drugą stronę wpiąć do radia. W ten sposób unika się jakichkolwiek modyfikacji instalacji fabrycznej, a całość można w dowolnym momencie wypiąć w kilka sekund. Tak właśnie zrobiłem żonie w C2-ce. Gra i buczy.
Cała wiązka Bluetootha to 8 kabelków, z czego dwa to mikrofon, a kolejne dwa to audio, które idą na małą kostkę AUX A. Więc do instalacji trzeba podpiąć tylko cztery kabelki (CAN Hi, CAN Lo, 12V+, masa). Używając szybkozłączek zaciskowych robi się to w jakieś 3 minuty, bo nawet izolacji nie trzeba zdejmować, wystarczy nałożyć szybkozłączkę na oba łączone kabelki i zacisnąć kombinerkami. Prościej się nie da.
Wszystkie kabelki z obu stron są pięknie ponumerowane na wtyczkach, więc nie potrzeba umieć czytać schematów, wystarczy rozpiska który numer pinu od strony Bluetootha połączyć z którym numerem od strony radia. Zasilania +12V ani masy nie trzeba ciągnąć od BSI, bo są dostępne z wiązki przy radio.
vorobiej napisał:
Yatour jak najbardziej działa z przyciskami kierownicy (odbieranie rozłączanie wykonywanie rozmów, A2DP). Podczas przychodzącego połączenia automatycznie przełącza się na zmieniarkę. Minusem jest to, że na wyświetlaczu wyświetla się jedynie TRACK1, trzeba mieć telefon w zasięgu wzroku żeby widzieć kto dzwoni.
Żeby widzieć kto dzwoni to raz, ale żeby do kogoś zadzwonić też trzeba użyć telefonu. A przy fabrycznym module masz pełną obsługę książki tel. i listy ostatnich połączeń z poziomu manetki przy kierownicy i ekranu. Więc to jednak jest zupełnie inny poziom komfortu i prawdziwe handsfree...
Znałem osobę która ma (a w każdym razie miała) działającego Nomade-V2 z radiem RD4 przełożonym do C5 Mk II z bodajże 407 czy 407 Coupe z samego końca produkcji modelu. Panel radia był ten sam tylko kolor inny, więc gość podmienił na panel ze swojego RD4. A więc w Pugach widocznie był pod koniec produkcji w tych radiach soft obsługujący Nomade-V2. Nie mam teraz kontaktu z tą osobą, ale jak kiedyś będzie okazja (i jeśli jeszcze ma to auto) to postaram się sprawdzić wersję SW tego radyjka.
Na to nie wpadłem.
Mam radio z peugetoa i tak jak piszesz zmieniłem panel. Różni się teraz tylko kolorem podświetlenia.
Jesteś pewny, że A2DP też działało?
Chyba kupię moduł nomad z allegro.
Jeżeli wszystko będzie działać wysyłam czteropak _________________ LEXIA- zapraszam
Na to nie wpadłem.
Mam radio z peugetoa i tak jak piszesz zmieniłem panel. Różni się teraz tylko kolorem podświetlenia.
Ja też mam radio z Peugeota 407 ale prawie 10-letnie (wymieniłem od razu po wyjechaniu z salonu, bo wtedy w C5 nawet w Exclusivie dawali jeszcze radia bez MP3, a w Pugach 407 już dawno wtedy były z MP3 nawet w niskich modelach więc od razu kupiłem na A...gro i podmieniłem), też mam inny kolor podświetlenia, pomarańczowy. To pomarańczowe nawet bardziej mi się podoba bo się fajnie odcina od reszty. Do tego mam wyświetlacz kolorowy ustawiony na motyw czerwony, więc wszystko ładnie współgra.
A ten gość od Nomada miał chyba o ile dobrze pamiętam czarny panel w tym RD4, więc chyba było od 407 Coupe. Sęk tylko w tym jaka to była wersja... Nawet nie pamiętam czy to był Blaupunkt, bo w 407 były różne. Trzebaby popytać peugeotowców.
vorobiej napisał:
Jesteś pewny, że A2DP też działało?
Musiało działać, bo on właśnie dla A2DP i dla USB robił podmiankę na tego Nomada, a nie narzekał potem że coś nie działa... Ale pamiętam że i wyświetlacz musiał zmienić, też brał z jakiegoś Peugeota ten monochrom pomarańczowy. Na starym wyświetlaczu to nie pójdzie. Softu wyświetlacza niestety też nie znam (szczegóły mnie nie insteresowały bo nie planowałem sam robić takiej przekładki a i czasu minęło trochę), ale jakiś wysoki i też z jakiegoś nowszego rocznika.
vorobiej napisał:
Chyba kupię moduł nomad z allegro.
Jeżeli wszystko będzie działać wysyłam czteropak
Najpierw zajrzyj na jakieś forum Pugowców i popytaj który posiadacz 407 czy 407 Coupe ma Nomada V2 - niech Ci poda soft radia i ekranu, nie będziesz ryzykował w ciemno...
EDIT: Tak mi coś się teraz zaczyna przypominać jak przez mgłę, że to jego radio to nie był chyba Blaupunkt tylko BOSCH. Coś mi się kojarzy że on wtedy ustalił że tylko radia RD4 Boscha obsługują Nomade-V2 i specjalnie takie kupił.... Ale to było ładne parę lat temu i temat generalnie średnio mnie zajmował, więc musisz to sam gdzieś sprawdzić zanim wydasz kasę...
Tak na szybko poszukałem w sieci i coś w tym musi być, bo na Planete Citroen też jakiś gość (zresztą Polak) coś takiego właśnie pisze - zobacz tutaj
Posiadam C5 III z 2008 roku. Radio bodaj RD4.
Z grubsza taki kokpit (nie licząc wstawek z chromu).
No i pytania....
- czy jest na forum w okolicach Warszawy ktoś z lexią co by ewentualnie przy podpięciu tego BT aktywować?
- po czym sprawdzić która wersja modułu BT będzie pasować?
- czy moduł jest plug and play czy raczej po podpięciu będzie wymagał aktywacji?
- czy poza podpięciem modułu wymagane jest dolutowanie czegoś itd?
- czy odpinając boczki na podszybiu (sprawa przy prowadzeniu kabelka na mikrofon jeśli takiego brak) to czy zapinki są jednorazowe wielokrotne?
Ogólnie czy da się to rozpiąć poprzez pociągnięcie czy raczej się rozsypią te boczki?
A jeśli pociągnąć to jak?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.