jestem za granicą i auto odmówiło mi posłuszeństwa.
Na początku wyświetliły mi się kontrolki, auto straciło moc, po paru próbach przestało odpalać.
DPF został wycięty, wspawano strumienice, przeprogramowano komputer i te części działają, bo były testowane.
Ale auto zaczęło strasznie dymić i i przy wyższych obrotach traci moc. Po diagnozie komputerowej, wskazało że 3 wtrysk zalewa, został wymieniony i auto już nie dymi. Wiem że mam wymienić oleje i filtry oraz mam płukanke do silnika.
Proszę o pomoc, może ktoś wie co może być dalej zepsute, komputery nic nie pokazują, jak mówiłem auto przy 3500 obrotach traci moc.
Dołączył: 01 Mar 2010 Posty: 76 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko Biała Posiadane auto: Citroen 11 CV coupe, silnik poj. 1911cm3, rocznik 1936, kolor czarny
Piwa: 54/2
Wysłany: Pon 26 Wrz 2016, 13:04
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Problem po wycięciu DPFa
Przekodowali sterownik silnika i zmodyfikowali mape silnika na tyle ze skoro po 3,5tys obrotow nie jedzie to znaczy ze ma nie jechac, idz z reklamacja niech mape ustawia tak zeby jechal _________________ HEJTUJCIE ŻEBRAKÓW O FORUMOWE \"PIWO\"
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Problem po wycięciu DPFa
w tym momencie jest tak że trzyma 750 obrotów i chwilę dojdzie na maksa a po chwili ledwo do 1000 dochodzi,
cały silnik chodzi nieregularnie i dymi na siwo.
I zupełnie nie ma mocy.
Dołączył: 01 Mar 2010 Posty: 76 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko Biała Posiadane auto: Citroen 11 CV coupe, silnik poj. 1911cm3, rocznik 1936, kolor czarny
Piwa: 54/2
Wysłany: Pon 26 Wrz 2016, 13:59
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Problem po wycięciu DPFa
jak dymi na siwo to za mało paliwa w składzie mieszanki. widzisz jak mapowali silnik na lejącym wtryskiwaczu to im wyszło że trzeba obciąć paliwa w składzie mieszanki. powinni najpierw naprawić silnik a dopiero później mapować a tak poza tym nie powinni usuwać fapa tylko go umyć karszerem i skasować błędy. kup na allegro fapa załóż go robota prosta i wgraj oryginalne oprogramowanie do silnika, będzie najlepiej _________________ HEJTUJCIE ŻEBRAKÓW O FORUMOWE \"PIWO\"
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Problem po wycięciu DPFa
Nauczcie się czytać ze zrozumieniem, napisałem jak wygląda sytuacja. Nie napisałem że wycięto dpf BO auto nie odpala.
Nie potraficie pomóc to nie piszcie wcale.
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Problem po wycięciu DPFa
jest takie coś jak diagnostyka...jak zapalają si kontrolki to się robi diagnostyke i odvzytuje błedy.....jesli kots troche sie zna potrafi znalezć dzięki temu usterke...............wywawaiłes kase na wycięcie fap, programowanie itpitd a usterką mogło byc cokolwiek o wartości odkilju do kilkudziesięciu złotych albo i nic....a TY postawiasz od razu ciąć.....no ale to twoje auto....a zreszta sam widzisz jakie teraz masz
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Problem po wycięciu DPFa
to właśnie napisałem, nie wyciąłem dpfa bo mi auto nie odpaliło.
mechanik zrobił diagnostykę posprawdzał i był zatkany dpf, widziałem jaki był cały zapchany.
nauczcie się czytać ze zrozumieniem...
Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 1512 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Gr.C4Picasso 1,6HDi, Freelander 1.8; Ulysse2,0; Idea 1,4
Piwa: 103/3
Wysłany: Sro 28 Wrz 2016, 20:45
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Problem po wycięciu DPFa
sam piszesz na początku ;
Cytat:
DPF został wycięty, wspawano strumienice, przeprogramowano komputer i te części działają, bo były testowane.
a potem do nas masz pretensje pisząc przecząc sobie ;
Cytat:
to właśnie napisałem, nie wyciąłem dpfa bo mi auto nie odpaliło
tak staram się czytać ze zrozumieniem nawet bez dociekania wygląda na to, że nie wiesz w którym kościele dzwonią;
FAP to filtr sadzy stosowany w silnikach PSA , a DPF to filtr sadzy stosowany np. u VW różnią się sposobem wypalania nadmiaru sadzy
sama strumienica zamiast FAPa , i zmiana map to mało trzeba wiedzięc jak oszukiwać bez śladów
najgorsze że Twój usługobiorca nie wie jak temat rozwiązać i wysyła klienta po poradę za która sam inkasuje,
a odpowiedzialności już nie będę komentował
może ten mechanik ogólnobudowlany miał większy interes na wycinaniu i wstawianiu strumienicy niż na wypłukaniu zdemontowanego filtra karcherem
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Problem po wycięciu DPFa
dociekliwy napisał:
sam piszesz na początku ;
Cytat:
DPF został wycięty, wspawano strumienice, przeprogramowano komputer i te części działają, bo były testowane.
a potem do nas masz pretensje pisząc przecząc sobie ;
Cytat:
to właśnie napisałem, nie wyciąłem dpfa bo mi auto nie odpaliło
tak staram się czytać ze zrozumieniem nawet bez dociekania wygląda na to, że nie wiesz w którym kościele dzwonią;
FAP to filtr sadzy stosowany w silnikach PSA , a DPF to filtr sadzy stosowany np. u VW różnią się sposobem wypalania nadmiaru sadzy
sama strumienica zamiast FAPa , i zmiana map to mało trzeba wiedzięc jak oszukiwać bez śladów
najgorsze że Twój usługobiorca nie wie jak temat rozwiązać i wysyła klienta po poradę za która sam inkasuje,
a odpowiedzialności już nie będę komentował
może ten mechanik ogólnobudowlany miał większy interes na wycinaniu i wstawianiu strumienicy niż na wypłukaniu zdemontowanego filtra karcherem
Jestem tego zdania, że jak mnie nie stać na utrzymanie i eksploatację auta, to albo przesiadam się na rower lub komunikacje publiczną, albo ewentualnie kupuję seicento, do którego wszystko kupi za 100 złotych! Polacy chyba nigdy nie przestaną mnie zadziwiać swoją pomysłowością w zakresie tzw. szklenia duupy. Swego czasu sam z siebie pociągnąłem pewien wątek, w którym darłem łacha z ludzi co to na siłę biorą się sami lub z pomocą Januszów za naprawę aut, o których to autach nie mają zielonego pojęcia, a potem jest tylko płacz, lamenty na forum, prośby o pomoc, bo auto nie jedzie, bo pali się choinka na pulpicie itp, itd. Ale zostałem za ten wpis niestety pojechany równo. Skoro tak, to życzę wszystkim domorosłym użytkownikom i majsterkowiczom jak najwięcej awarii w drodze, bo żadne argumenty do was nie trafiają!
Dołączył: 14 Maj 2015 Posty: 330 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bad Rothenfelde Posiadane auto: Grand C4 Picasso II FL '16 EAT6 150PS
Piwa: 12/5
Wysłany: Czw 29 Wrz 2016, 20:35
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Problem po wycięciu DPFa
Filtr starczy u mnie na około 300 tys km i nowy wkład z wymianą 1300 czy 1500 zł. Ja nie rozumiem po co ludzie je usuwają... przecież to przy normalnym jeżdżeniu to raz na 10 lat... Dla oszczędnych jest też opcja płukania - ale "lepiej" wyciąć. _________________
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Czw 29 Wrz 2016, 20:55
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Problem po wycięciu DPFa
Witam.
Trochę się podrapałem w głowę, czytając wpisy, no ale, koledzy takie życie, że każdy potrafi coś z siebie wydusić, z tym że zamiast podziękowania to mamy jak mamy.
Na temat:
Cytat:
komputery nic nie pokazują, jak mówiłem auto przy 3500 obrotach traci moc.
Musi pokazać, a szczególnie w paramentach silnika, a przypadkiem na sprzęgle nie gazujesz?. Sprawdzone i ustawione turbina?.
Następna sprawa, zwróć się do swojego kowala i niech dokończy swoje dzieło, tak, aby silnik normalnie pracował albo podjedź do porządnego warsztatu i niech doprowadzi auto do pierwotnego stanu.
Ps. Kowal wziął kasę, to niech dokończy, dlaczego teraz masz pretensję, za które forum nie wziął pieniążków i nie bierze, co?. Napisz konkretnie, w czym problem, bo obecnie podałeś ogólnikowo i dość niewystarczające informacje na odległość, którego nie widzimy auta i nie mamy podglądu komputerowej, a więc jak mamy pomóc?.
Pozdrawiam. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 Picasso ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia- układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.