Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 26 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Zafira B 1,8 140KM A18XER 2011r.
Piwa: 0/2
Wysłany: Pon 19 Wrz 2016, 09:50
Temat postu:
Wachania płynu w zbiorniczku wyrównawczym
Mam taki problem w C4 Picasso że płyn w zbiorniczku raz jest na poziomie max a raz nie ma go wcale.
Zrobiłem odpowietrzanie układu i sporo powietrza wyszło.
Problemem było też to że chłodnica grzała się tylko u góry i nic więcej.
Po otwarciu korka zbiorniczka zaczynała się natychmiast rozgrzewać i cały układ był gorący.
po takim odpowietrzeniu i zamknięciu korka następnego dnia ponownie taka sama sytuacja.
Najgorsze jest to że nie załącza się wentylator chłodnicy jak się cała chłodnica nie zagrzeje ale też nie pokazuje że jest zbyt wysoka temp. silnika.
Samochód nabyłem w czerwcu i taka sytuacja jest od samego początku.
Głównie robiłem trasy krótkie ale i po 150km.
W gorące dni chodziła klima ale teraz jak jest zimno nie chodzi.
nawiew powietrza dość szybko się nagrzewa.
Prawdopodobnie termostat może być cały czas otwarty bo w czasie rozgrzewania szybko góra chłodnicy się nagrzewa i jest przepływ do zbiorniczka wyrównawczego.
Ja miałem podobna sytuację jakiś czas temu. Generalnie u mnie na początku też był problem z płynem. Raz było go wiecej raz mniej.Plyn po rozgrzaniu się rozszerza,czyli powiększa swoją objętość..chyba.Wiec wymieniłem termostat na nowy i skończyło się na tym samym czyli samochód bardzo słabo się nagrzewal. I niestety diagnoza była straszna..pęknięta uszczelka na glowicy.O kosztach nie będę pisał,można się domyślić ile zapłaciłem. Pojedz do kowala niech do zbiorniczka wsadzić pompkę z odczynnikami i sprawdzi czy to nie uszczelka przypadkiem..nie chce straszyć w żaden sposób ale lepiej chyba wykluczać pewne rzeczy niż odrazu coś wymieniać. Pozdrawiam
tylko że u mnie w benzyniaku 1 m-c temu robiłem sprawdzanie kompresji i było podobno książkowo.
czy to normalne że jak się odkręci korek wlewu oleju to tam jest podciśnienie i słychać wydmuch lub zasysanie na zaworach?
Ostatni raz benzyniaka miałem 15 lat temu i troche inna była technologia. _________________ Zafira B 1,8 140KM A18XER 2011r.
Przedmuchy które czujesz po odkreceniu korka są dlatego,że wzrasta ciśnienie na tłokach w skrzyni korbowej.Wiec to normalne.Sprawdzales uszczelkę pod klawiaturą? Odme?
Uszczelka pokrywy zaworow nie ma nic wspólnego z płynem chlodniczym. Możesz sprawdzić termostat i istnieje duże prawdopodobieństwo,że się nie zamyka i otwiera do konca.A jak odkrecasz na włączonym silniku korek od zbiorniczka to idą bable?
jak rozgrzeję i otworzę korek to znacząco rośnie ilość płynu w zbiorniczku i trochę powietrza idzie przez przelewowy i słychać powietrze w przewodach no i zaczyna się chłodnica rozgrzewać bo tak to tylko jest gorąca w górnej części.
Ale robiłem już tak z 6 razy do momentu aż powrót z chłodnicy był gorący i załączał się wiatrak. _________________ Zafira B 1,8 140KM A18XER 2011r.
Nic nie kombinuj i nie trać czasu na domysły, tylko zrób jak pisze Robert. Podjedź do serwisu i zrób test na obecność CO2. Najbardziej prawdopodobne jest uszkodzenie głowicy lub jej uszczelki, a ten test da Ci ostateczną odpowiedź. Napisz jaki jest wynik i wtedy można dalej dyskutować lub ściągać głowicę.
No i chyba wyrok zapadł...
O dziwo w płynie nie wyszło żeby były spaliny, przewody miękkie i szczelne.
Borygo pojawia się na tylnej części skrzyni biegów.
Myślałem że wywala przy termostacie albo z nagrzewnicy.
Dziś zauważyłem majonez na korku oleju.
Po przegazowaniu z rury dymi na biało i pluje czymś.
Borygo jak się wachało tak się wacha.
Co chwila zapowietrza układ chłodzenia bo po przejechaniu kilku km wąż z termostatu do chłodnicy jest pełen powietrza.
Moim zdaniem to uszczelka.
Mam tylko nadzieję że nie pęknięta głowica.
Przejechane 152k a sam nim zrobiłem 3k.
Możliwe żeby sprzedawca już wiedział o problemach?
Jak tak to może mam szansę na dochodzenie rekompensaty bo kupiony od handlarza który sprowadza wozy. _________________ Zafira B 1,8 140KM A18XER 2011r.
Znając polskich handlarzy, niestety to bardzo prawdopodobne. Mogli skręcić byle jak, np bez planowania głowicy, byle tylko jeździło. Mało prawdopodobne aby udało Ci się udowodnić, że sprzedawca wiedział o usterce. Z resztą, kupując samochód używany, zawsze jest coś do zrobienia. Może skończy się tylko na małym remoncie głowicy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 Picasso ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.