Dołączył: 20 Gru 2014 Posty: 184 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa, Kraków Posiadane auto: C4 Coupe VTS 2.0 16V RFJ 2005
Piwa: 5/0
Wysłany: Sob 18 Cze 2016, 20:38
Temat postu:
Poszarpywanie na zimnym silniku, depollution system fault
Witam,
mam od dłuższego czasu problem z pracą auta na zimnym silniku. Autko jest zagazowane i mam wrażenie, że wręcz na gazie chodzi równiej, ale to też dlatego, że przed przełączeniem troche się zdąży nagrzać. Otóż auto jak jest zimne, wtedy to jest najlepiej wyczuwalne, ma takie delikatne "tyrknięcia", które czuć na budzie auta. Czasem w ogóle mam wrażenie, że się męczy na jałowym. Jak auto się rozgrzeje to problem znika albo jest praktycznie niewyczuwalny. Nie widzę raczej większych problemów z mocą czy wchodzeniem na obroty. Obroty nie falują specjalnie, na obrotomierzu wcale, a na diagboxie pokazuje 670-700 obr./min, ale jest ciepło i auto przejechało kilkadziesiąt km pare godzin wcześniej. Bład depollution system fault, myślałem, że to od gazu, pojechałem na regulację, wymianę filtrów, poprawił też mape, nie ma problemów z jazdą na gazie czy przełączaniem. Wywalił mi błąd, jest to błąd P0170 związany z mieszanką i może mieć 50 przyczyn... ale wywalił znowu 30min po regulacji gazu. Zwykle wywala mi go właśnie albo po odpaleniu jeszcze na PB albo po przejechaniu kilkuset metrów. Max co przejechałem bez tego błędu to 2 dni. Nigdy nie wywalił mi podczas dłuższej jazdy. Błąd nie znika też sam nigdy. To co zrobiłem:
1) wymiana świec zapłonowych na Eyquem 0,9mm gazowa przerwa międzyelektrodowa
2) wymiana aku (stary był) na Bannera
3) wymiana termostatu z tego badziewia elektrycznego na zwykły + rezystor we wtyczkę sterującą
4) czujnik temp. płynu (miał nieadekwatną rezystancję do temp.)
5) opornica wentylatora
6) przeczyściłem dzisiaj przepustnicę
Auto pali dużo lepiej i bez problemów zwłaszcza po wymianie świec i aku, nie ma na żadnych obrotach widocznego problemu. Jedna dziwna rzecz to, że układ wydechowy czasem zaczyna jakby buczeć (?!) po czym sam się zaraz wycisza. Odpada tłumik końcowy, bo jest nowy, miesiąc temu zakładany. Inna rzecz to jak na zimnym od razu włączę klimę to jeszcze łatwiej o nierówną pracę.
To co jeszcze podejrzewam to sondy lambda, ale nie wiem jak powinny pracować, wrzucam filmik z DB, jakby ktoś mógł dać znać czy to sa poprawne parametry to byłbym wdzięczny:
https://sendvid.com/ece2tjml
Dołączył: 20 Gru 2014 Posty: 184 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa, Kraków Posiadane auto: C4 Coupe VTS 2.0 16V RFJ 2005
Piwa: 5/0
Wysłany: Nie 19 Cze 2016, 09:07
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 ) Poszarpywanie na zimnym silniku, depollution system fault
__Robert__ napisał:
Niestety w tych silnikach ( RFJ ) jest to norma. Mam to samo, przestałem już walczyć, podobno takie rzeczy dzieją się przez LPG.
Parametry są OK
Przyjmuje do wiadomości, ale jakoś nie chce się z tym pogodzić Bo co ma LPG, które jak wyłącze wieczorem i odpale na drugi dzień auto tylko na PB to dalej jest to samo?
Czytałem, że w tych autach taki objaw załatwia często wymiana popychaczy zaworowych? Próbowałeś tego? Koszta są relatywnie spore jak na zabawę w zgadywankę ok. 30zł razy 16 popychaczy.
Re: ( Citroen C4 ) Poszarpywanie na zimnym silniku, depollution system fault
Mam to samo. Wymiana świeć na platynowo-irydowe trochę pomogła i czyszczenie przepustnicy.
Teraz zadrga dużo rzadziej.
Już się przyzwyczaiłem. I działo się to przed założeniem gazu.
Być może cewka zespolona...? Ja na razie nie walczę z tym dalej. Szkoda czasu
Dołączył: 20 Gru 2014 Posty: 184 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa, Kraków Posiadane auto: C4 Coupe VTS 2.0 16V RFJ 2005
Piwa: 5/0
Wysłany: Nie 19 Cze 2016, 10:56
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 ) Poszarpywanie na zimnym silniku, depollution system fault
saperek napisał:
Mam to samo. Wymiana świeć na platynowo-irydowe trochę pomogła i czyszczenie przepustnicy.
Teraz zadrga dużo rzadziej.
Już się przyzwyczaiłem. I działo się to przed założeniem gazu.
Być może cewka zespolona...? Ja na razie nie walczę z tym dalej. Szkoda czasu
Też mi właśnie świece pomogły. Te drgania są ciężko wyczuwalne, ale są. Czasem ma tak, że zaczyna wyraźnie ciężej pracować, ale rzadko się to zdarza. Nie mogę przeboleć tego błędu na komputerze co chwilę, znając życie to mi zacznie wpadać w tryby awaryjne itd. Jak mam błąd związany z mieszanką to coś go widocznie boli i nie mam pojęcia już co. Usunąłem błąd po czyszczeniu przepływomierza, troche tam syfu było, ale szczerze to niewiele, nie na tyle, żeby to było niepokojące. Jeszcze wymienie filtr powietrza razem z pyłkowym przy okazji, bo tak czy siak przyszła na to pora.
Jakby ktoś miał konkretnie problem z P0170 i sobie z nim poradził to proszę o info. Niekoniecznie w autach z LPG, bo ja przeczuwam, że to może nie być problem z LPG. Ostatecznie mogę dać auto do gazownika, ale żeby na zimnym mógł ustawiać to muszę zostawić mu na noc auto i będę troche uziemiony :/
Dołączył: 20 Gru 2014 Posty: 184 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa, Kraków Posiadane auto: C4 Coupe VTS 2.0 16V RFJ 2005
Piwa: 5/0
Wysłany: Nie 19 Cze 2016, 19:00
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 ) Poszarpywanie na zimnym silniku, depollution system fault
Rezystor 180 Ohm, typ rezystora "rezystor mocy" tj. moc wydzielona na rezystorze to 5W (ciepło), jak kupisz zwykły rezystor typowo 0,5-1W to może się spalić, bo nie wiadomo jaki prąd może płynąć w obwodzie (z kwadratem prądu idzie ciepło wydzielone na rezystorze, więc bardzo szybko). Ja dlatego mocno przewymiarowałem, cena takiego rezystora to przysłowiowe grosze. Błąd wywaliłem z kompa i nie wraca, po wyjęciu wraca od razu.
Co do problemu z autem to tak, doszedłem dzisiaj na DB (ogólnie mam problem z lexią i mam problem z diagnostyką) do błędu sony upstream, ale nie widzę nigdzie przy jakim przebiegu wystąpił problem, wiem tylko na jakich obrotach i na jakiej temp. płynu, prędkość auta itp. Więc wystąpił na postoju i nagrzanym aucie i jest to błąd Upstream oxygen sensor signal P0130 Short circuit to negative / open circuit. Także następnie z kolei przyjrzę się wiązce i wtyczce, bo może jest tak banalny problem. W każdym razie nie jest to przyczyna Depollution Fault, bo mi te błędy wyskakują na dużo zimniejszym silniku np. 500m przejechane po 6-7h stania albo od razu po zapaleniu auta.
Póki co depollution po wywaleniu pochodził na jałowo i zrobił trasę 84km i narazie błędu nie ma, ale dziwna praca jak najbardziej jest, co ciekawe jak tak poszarpuje to błędu nie wywala, więc mogą to być 2 różne problemy.
Dołączył: 20 Gru 2014 Posty: 184 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa, Kraków Posiadane auto: C4 Coupe VTS 2.0 16V RFJ 2005
Piwa: 5/0
Wysłany: Pon 04 Lip 2016, 17:18
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 ) Poszarpywanie na zimnym silniku, depollution system fault
__Robert__ napisał:
lechu1777 napisał:
Rezystor 180 Ohm, typ rezystora "rezystor mocy" tj. moc wydzielona na rezystorze to 5W
Niestety nie działa u mnie, zastosowałem 150, a potem 220 Ohm 5W. Olewam.
Wstawiłeś nie taki opornik jak trzeba, nie wiem dlaczego skoro napisałem wyraźnie jaki jest potrzebny. To nie jest tak, że sobie wstawisz podobny i będzie "close enough". Inny rezystor = inny prąd = inne wartości dla komputera samochodu. Pamiętaj, żeby ten błąd wywalić jak rezystor będzie w 100% podłączony, każde przekręcenie stacyjki bez odpalania auta i w momencie kiedy rezystor nie jest wpięty wywali błąd, nie musisz nawet auta odpalać.
co do problemu z szarpaniem, pojeździłem z półtora tygodnia bez błędu depollution i dzisiaj znowu wrócił i znowu wywaliło go na zimnym silniku po przejechaniu ledwie kilkuset m. Nie przełączył się jeszcze nawet na gaz. Pojeżdże do końca tygodnia i poczytam jakie błędy wywaliło.
Następne rzeczy jakie podejrzewam, ale będzie trudno je sprawdzić to: cewka zapłonowa (nie mam sondy wysokonapięciowej, zwykły oscyloskop nie da rady). Druga rzecz to koło zmiennych faz rozrządu, ale to jest czysty strzał, nigdy nie miałem auta z VVT i trudno mi powiedzieć czy jest to element awaryjny. Obie rzeczy miałyby wpływ na pracę auta na zimnym silniku jak mniemam oraz na fakt, że auto odpala różnie, czasem od cyknięcia, czasem zakręci i nie wszystkie gary na raz ruszają (charakterystyczne ty ty ty ty...). Z błędów Diagbox nie widzi zupełnie nic w tej chwili poza błędem z mieszanką.
edit/ Byłem dzisiaj na analizie spalin. Wg diagnosty i na PB i na LPG wszystko w normie...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.