Z tego co widzę to koło mogło by obijać tylko tą część na śrubie gdzie nie ma gwintu. Tuż pod główką śruby. Gdyby na tyle wykręciły się śruby to by je zerwało przy pierwszym przyśpieszeniu. Dostały lekkiego luzu i potem od drgań gwint się ubijał. Ciekaw jestem w jakim stanie jest część do której wkręcone były te śruby. Obawiam się że też dostały w dupe.
Od remontu zrobiłem tylko około 50km. Na razie jest cicho, zero hałasów. Za kilka dni wymienię jeszcze olej, bo z mechanikami różnie bywa, nie wiem czy była idealnie czysto poskładana.
Nie mam pojęcia co było z tymi śrubami. Spec, który remontował skrzynię, dzwonił i pytał czy już wcześniej coś robiłem przy niej. Muszę z nim jeszcze pogadać i popytać. Wygląda jakby ktoś te śruby przeciągnął. Dziwne, że to jeszcze trzymało się kupy. W każdym razie teraz mam nadzieję, że ze skrzynią będzie święty spokój.
Jeżeli kogoś interesują koszty:
Wałek atakujący (zdawczy) i koło talerzowe - 2200 PLN
Sprzęgło z łożyskiem oporowym - 500 PLN
remont skrzyni + łożysko - 200 PLN
Demontaż, montaż skrzyni - ja rozliczam się bez gotówki, ale to coś w granicach 300 - 500 PLN
Rzeczywiście to wygląda na przeciągnięcie. A może mieli problem z ustawieniami kluczy dynamometrycznych na linii produkcyjnej . Tylko jakim cudem to się jeszcze w ogóle trzymało. A co oznacza cicho? Nie słychać tego jęczenia w okolicy 70km/h? [/list]
Na razie około 500km, głównie jazda miejska. Jest dobrze. Ten hałas, stosunkowo niewielki, który był na 2 i 3 biegu pozostał. Poza tym słychać to tylko przy delikatnej jeździe na małych obrotach. Za to 4 i 5 bieg cisza.
Ja już tylko myślę jak go sprzedać żeby ktoś po miesiącu nie przyjechał i w pysk mi nie przywalił, że mu taki bubel sprzedałem. O ile oszczędności producenta, prawie że na wszystkim co jest w tym aucie poczynając od okablowania po wykończenie wnętrza to wstyd i hańba, o tyle skrzyni biegów już nie da się wybaczyć. To jest jakaś skrzynia żywcem wyjęta z cinquecento, i co ona robi w takiej limuzynie ? To na dodatek cały czas chrobocze, jakieś melodie wydaje z siebie, i ogranicza silnik, czuję to pod butem, skrzynia nie współpracuje dobrze z silnikiem, silnik jest dobry i cichy a pudło gubi jego moc i przy okazji wydaje takie dźwięki z siebie.
Nie to raczej nie to. U Ciebie jest jakiś pulsacyjny dźwięk, a u mnie jednostajne tarcie, chrobotanie i nie ustępuje po spuszczeniu gazu. U mnie milknie wszystko dopiero po odłączeniu skrzyni czyli gdy wcisną sprzęgło lub wrzucę na luz, na luzie może jechać i nic nie słychać. Dobitnie to chodzi o skrzynię biegów. Nie dość że krótkie biegi ma jak w jakimś maluchu, to jeszcze te odgłosy, porażka
No to nie mam pojęcia co to może być, wymieniłem łożysko podpory półosi i jest o tyle lepiej, że dźwięk powraca po rozgrzaniu silnika. Przed wymianą dźwięk był nawet na zimnym silniku. Byłem blisko ale to nie to!
Chyba problem również występuje w samochodzie, który świeżo kupiłem :/ objawia się takim dźwiękiem przy dodawaniu gazu: https://www.youtube.com/watch?v=ySvALuV8AG0. Czy ktoś już miał z tym do czynienia? Jakie rozwiązania tego problemu? Wymiana skrzyni na inną używkę, regeneracja? Może przy wymianie można wsadzić taką z 6 przełożeniami? Jaki byłby orientacyjny koszt takich napraw? Może ktoś zna speca w tym temacie z Wrocławia lub okolic? Z tego co czytam to koszty mogą być spore...
Wymiana na inną używaną, to ryzyko, bo prawie każda hałasuje.
Są dostępne skrzynie po regeneracji z gwarancją ale w nich wymieniane są co najwyżej łożyska, uszczelnienia i może synchronizatory, a hałas pochodzi z przekładni głównej.
Robienie 6 biegu jest nieopłacalne. Zbyt wiele przeróbek. Ktoś na forum zmieniał koła 5 biegu, żeby zwiększyć przełożenie ale to taki pół-środek.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.