Dołączył: 14 Kwi 2016 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość / region): Niemcy Posiadane auto: Citroen Xsara 1.4 '00
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 14 Kwi 2016, 08:05
Temat postu:
Ciągle działający nawiew - Panowie pomóżcie damie w opresji!
Witam,
Wiem, że wątek był, jednak nie do końca czaję ocb. Szukałam na różnych forach odpowiedzi, ale niestety jestem tylko babą i wiele rzeczy jest dla mnie jak czarna magia, a bardzo chciałabym uniknąć mechanika, bo z tego co wiem, usterkę mogę naprawić sama. Wiec do rzeczy:
W moim Citroenie Xsara po odpaleniu silnika nawiewy działają na maxa, nijak nie można ich zmienić. Przypuszczam, że ma w tym swój udział fakt, że raz padł mi akumulator i myślę, że po odpalaniu go na kablach (najpierw w niewłaściwy sposób - kable podpięłam do auta, z którego moje miało być odpalane i w moim tylko do akumulatora - nie było obiegu do auta) doszło do spięcia. Mieszkam w Niemczech i tu mechanicy z reguły są wygodni - zdiagnozował problem z rezystorem, jednak to, co może mi zaoferować to wymiana i koszt sięga ok 100 ojro. Moim zdaniem nie jest konieczna wymiana całego rezystora ale jakiejś części. Wydaje mi się, że to może być spalony bezpiecznik, po przeszukaniu internetów próbowałam go zlokalizować jednak pogubiłam się kiedy zajrzałam do miejsca gdzie jest rezystor (pod kokpitem na miejscu pasażera). Także proszę o pomoc, czy to bezpiecznik czy problemu szukać gdzie indziej. Z tego co wiem, można to zrobić samemu jeżeli usterka nie jest wielka, tylko pomóżcie, GDZIE DOKŁADNIE szukać problemu.
Jeseli spalilby sie bezpiecznik to nawiew wogole by sie nia wlaczal. Jesli sfajczyl sie razystor to pozostanie Ci jedna predkosc wentylatora, zazwyczaj największa, ale mozna tez go wylaczyc przekrecajac wlacznik na 0. Jesli u Ciebie dziala caly czas i nie mozna nic zmienić pokretlem to moze uszkodzony jest sam wlacznik, cos sie urwalo w mechanizmie i pozostal na najwyższym biegu wentylatora...
no właśnie nic nie można zmienić, cały czas leci na full, jedynie temperaturą jestem w stanie operować i zmianą nawiewów (na nogi, szybę itd). Wątpię by mechanizm włącznika się spieprzył bo auto stało nieużywane i zanim akumulator padł było ok. Także chyba wizyta u mechanika jest konieczna :/
Nie ma sprawy. Opisz później jak sobie pan mechanior poradzil.
Niewiem jaka konstrukcje ma nawiew w xsarze, ale np w vw za biegi 1,2,3 odpowiada rezystor umieszczony w tunelu powietrznym, tak aby dzialajacy wentylator chlodzil go powietrzem. 4 bieg natomiast dziala z pominieciem rezystora, ale zeby nie wypalil sie przelacznik w ukladzie wpiety jest przekaznik. Może podczas zwarcia sie "skleil" i dlatego dziala bez przerwy...
bylam z tym u mechanika, powiedział, że może mi wymienić rezystor, że to to, nie wdawał sie w szczegóły, a ja dokładnie nie wiedziałam o co zapytać, jedynie co zapytałam, to czy może wymienić jeden element w rezystorze, który uległ zepsuciu, ale odpowiedział, że nie wie bo się tym nie zajmuje. Troche mi żal wydawać 100 ojro, bo ledwo co kupiłam to auto i krucho z kasą. Jak mówiłam mieszkam w Niemczech i nie znam jeszcze dobrze języka, a po angielsku mało kto szprecha. Zresztą po polsku by mi było ciężko poza tym wiesz jak mechanicy traktują kobiety. To jest na prawdę jakiś armagedon dla mnie, no nic poszukam o tym przekaźniku czegoś w internetach.
Może spróbuj znaleźć kogoś z podobnym autem i dokonać podmiany podejrzanego elementu. Upewnisz się wówczas czy to wina tej opornicy czy coś innego. Albo może poszukaj dobrego elektryka który w mniejszych pieniądzach spróbuje naprawić uszkodzony element. 100 ojro zawsze zdążysz wydać...
na jutro jestem umówiona do innego mechanika, który się zajmował dokładnie tym autem, kiedy było jeszze poprzedniego właściciela. może on mi coś sensowniejszego w tej dziedzinie powie i zaproponuje tańsze rozwiązanie bo ja im bardziej wnikam w temat to wsiąkam. z tego co wiem problem z dmuchawą jest notoryczny przy citroenach - dam jutro znać co mi mądrego wyszprechał.
oddałam auto do mechanika, po 3 dniach i wymianie rezystora na nowy okazało się, że nie to jest problemem, a "fachowcy" dalej nie wiedza co jest nie tak. Kazałam włożyć spowrotem starą część i zabrałam auto. Niestety skasowali mnie 70e za diagnozę.... jak bym sama nie wiedziała, że problemem jest ciągle działający nawiew.. no ale zapłacić musiałam, takie państwo. dziś oddaję go do swojego sprawdzonego mechanika, który nie bierze kasy jak nie rozwiąże problemu. mam nadzieję, że w końcu się uda. dam znać co i jak. ale ogólnie to jakaś masakra jest.
Niezlych fachowcow tam masz:) jak wzial pieniadze za diagnoze skoro okazala sie niesluszna? W takich przypadkach przyczyna czesto okazuje sie jakas blachostka, ale trzeba sie naszukac...
#peewee1984 niestety w Niemczech trochę inaczej wszystko wygląda, biurokracja i rzetelność we wszystkim, ostre zasady. Jakbym nie zapłaciła to skończyłoby się policją i tak czy siak koniecznością zapłaty. Problem faktycznie zdiagnozowali i z policją by nie było dyskusji, bo zdiagnozował to fachowiec. Ja mechanikiem nie jestem, więc moja diagnoza jest warta tyle co przeczytanie na necie, że ból głowy oznacza guza mózgu.
Anyway oddałam go do swojego goscia, poszedł cały układ wetylacyjny, do tego zatkana była i ogólnie cała do wymiany. Wymienił mi używany moduł wentylacyjny z renault (identyczny z moim) i wszystko hula. Problem był nie w rezystorze tylko w mechanice. Koszt? heh... niestety 200 e ale zrobił to w jeden dzień. Ale idę o zakład, ze jakby poprzedni "fachowcy" zrobili mi to, to po 1 wzięliby nową część, po 2 trwałoby to tydz i po 3 kosztowało z 5 stów. Grunt, że problem solved i super przyjemnie się jeździ, kiedy wentylacja nie [cenzura] na full, a teraz jak jest ciepło, zamiast z otwartymi oknami, jeżdżę z klimą
Dziękuje wszystkim, którzy próbowali pomóc i zainteresowali się tematem
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Xsara ) Wnętrze-klimatyzacja-konsola-nawiew
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.