Witam. Jestem nowy na forum. Zakupiłem Cytrynkę z 2005 2.0 140KM, z papierów wynika, że auto od kilku lat było zalewane Castrol-em 5W40. Moje pytanie jest: Czy dalej zalewać tym olejem czy zmienić na TOTAL-a lub inny? Przebieg 188k. _________________ nic
Od wielu lat użytkuje Shell Helix Ultra 10W40 i jestem również z niego zadowolony. Jak dotąd silniki mnie nie zawiodły. Dlatego choćby z tego powodu przy nim pozostanę.
Od wielu lat użytkuje Shell Helix Ultra 10W40 i jestem również z niego zadowolony. Jak dotąd silniki mnie nie zawiodły. Dlatego choćby z tego powodu przy nim pozostanę.
Stary przestań już z tymi reklamami.
Shell Ci płaci za nie lub za chwalenie ich wyrobów??
Wystarczyło,że w jednym poście napisałeś jakiego oleju używasz. _________________
Szkoda, że w tym teście nie wzięli pod uwagę popularnych u nas olei, no ale niestety test nie był przeprowadany u nas, to też wzięli oleje popularne u nich. Ale no daje do myślenia w kwestii doboru oleju.
Ja akurat korzystam z olejów, nie zawartych w tym teście, osobiście polecam Valvoline 10W40 MaxLife, stosunek jakość-cena, jest super. Półsyntetyk, no oprócz tego dobre oleje robi Millers, Motul, Valvoline i Liqui Molly. Wystrzegał bym się jak ognia Castroli.
Odświeżę nieco temat. Powiedzmy, że wybór już padł na Total 5W-30. Ale jaki? Jest NFC, MC3, ECS, INEO...
Zły wybór.Ten olej jest przeznaczony do silników Diesla wyposażonych w filtr cząstek.Dlatego jest nisko popiołowy Low Saps.Do silnika benzynowego nie stosuje sie tych olei ze względu na gorsze właściwości smarne.Lej 5W-40 moze byc tez Total. _________________
W ASO lali ostatni właśnie 5W30. O ile zmiana pierwszej wartości może mieć znaczenie przy nieszczelnościach, to drugi parametr można dowolnie zmieniać?
TOTAL Quartz Energy 9000 5W40 5 litrów znalazłem za niecałe 90 zł. Tymczasem TOTAL Quartz Ineo MC3 5W40 to już prawie 150 zł za 5 litrów.
Witam serdecznie na początku się przedstawię, Tomek-od niedawna posiadacz C5 1.6 THP 155. Napiszę w tym wątku żeby nie zakładać zbędnie kolejnego.
Również chciałem zapytać o sprawy związane z olejem do C5.
Po zakupie swojej cytryny wymieniłem olej na Castrol Edge 5w30, pierwszy raz alarm o niskim poziomie oleju pokazał sie po przejechaniu 650 km , kolejny po 320 km i w sumie dolałem 1 litr. Czy to coś normalnego dla tego silnika, 1L/1000km ? Gdzieś na forum Citroena znalazłem post że te typy tak mają co absolutnie mnie nie uspokaja. Czytałem też posty żeby zmienić olej na Total 5w40, wówczas podobno mniej ten silnik spala oleju, po za tym jest tańszy. Czy po prostu trafiłem na nie najlepszy egzemplarz ? Zakładam że czujnik poziomu oleju jest sprawny, gdyby nie był alarm byłby cały czas.
Jeszcze jedno-jak poprawnie odczytać poziom oleju w C5 ? W starym aucie bagnet był płaski i zaznaczone były wyraźnie poziomy. Tutaj bagnet jest inny, czy poziom oleju ma się znajdować w połowie odległości miedzy tymi kulkami ?
Też kilka dni temu zmieniłem olej. Wybór padł na Total Quartz 9000 5W40. Zalałem prawie do pełna wiedząc że filt oleju musi trochę go wchłonąć i wczoraj komunikat "sprawdź stan oleju". Sprawdziłem około pół stanu, więc pewnie się wszystko pouzupełniało w silniku więc dolałem do 2/3 stanu i będę obserwował dalej.
Wydaje mi się że komunikat wyskakuje jak się zmniejszy poziom oleju o pewną wartość dając znać by go sprawdzić.
W poprzednim aucie miałem poziom w kilku stopniach i jak był na pograniczu i na przykład zaparkowałem krzywo tzn. jedną stroną na chodniku i auto zostało przechylone też pojawiał się komunikat że poziom oleju spadł, po czym stawiałem go na równym gasiłem i zapalałem silnik i już było ok.
Ja do swojego Citroena C5 2.0 16V z LPG stosuję TOTAL QUARTZ 9000 5W-40. Przejechałem około 45 000 km. Nie mam żadnych zastrzeżeń do tego oleju.
Mam problem z wyciekami oleju i muszę dolewać około 1l/1000km. Znalazłem już miejsce wycieku i w najbliższym czasie będę musiał uszczelnić.
Według instrukcji producenta takie ubytki oleju są w normie. _________________ Blog o naprawianiu auta...
http://www.samnaprawiamauto.com/
Koledzy spalanie oleju na poziomie 1litr na 1000km to jeśli nie ma wycieku tzn że silnik szprach. Przy takich dolewkach wogóle nie ma sensu zmieniać oleju bo nonstop jest świerzy. Te pisanie przez producentów 1ltr/1000 km to takie zabezpieczenie. Żaden samochód który spala takie ilości oleju nie spełnia norm i nie przejdzie badania technicznego na analizatorze spalin. Cytryna to mój 9 samochód w życiu a nie dolewam oleju od wymiany do wymiany. Jedynye auto w którym dolewałem ok 1,5-2 ltr oleju między wymianami to fiat linea od nowości u mnie jeżdżony na gazie ale wymiany oleju robiłem co 15-18tys km więc to można uznać za w miarę normalne ale 1ltr/1000km SILNIK DO REMONTU!!!!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.