Dołączył: 10 Wrz 2011 Posty: 34 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Citroen Xsara Picasso 1,6 HDI 2005 R
Piwa: 0/2
Wysłany: Nie 29 Lis 2015, 16:02
Temat postu:
Sygnał dzwiękowy i migająca kontrolka oleju
Witam .
Opiszę swój problem , moze ktoś z forumowiczów miał podobny przypadek i coś doradzi .
Citroen Xsara Picasso 1.6 HDI 109 KM przebieg 208 tyś.
Otóż , piszczy mi biper i czasami mignie kontrolka oleju ...jest to zupełnie nieregularnie i nie da się tego obiawu połączyć z niczym , nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy ciepły i jakie są obroty . Również nie ma wpływu to czy auto stoi czy jedzie i z jaką prędkością , po prostu bez schematu .
Wszystko zaczęło się od prostej wydawałoby się czynności jaką jest wymiana oleju .
Silnik odpala bez namniejszych problemów , pracuje normalnie i nie wydaje zadnych niepokojących dzwieków .
Według dwóch mechaników pracuje bardzo dobrze , a cisnienie i smarowanie silnika jest ok .
Ruszanie przewodami od czujnika jak również przy alternatorze nie powoduje żadnych zwiazanych z tym mignięć kontrolki czy dzwięku z bipera .
Dodam ze najczęściej jest to sam dzwięk , a czasami przy tym miga kontrolka .
Ktoś ma moze jakies pomysły co to może być , co jeszcze mozna sprawdzić ?
Prosze o sugestie lub jak ktoś ma to jakieś namiary na dobrego speca w Krakowie od HDI .
Przepraszam za chaotyczny opis , ale chciałem wszystko opisać w miarę dokładnie .
Przepraszam , nie napisalem ...a nie powinienem pominąc tych informacji .
Filtr zmieniony w pierwszej kolejności właśnie na purfluxa , bez rezultatu .
Czujnik ciśnienia oleju równiez wymieniony .
Miska olejowa była zdejmowana w celu sprawdzenia czy smok nie jest zanieczyszczony , jest ok czysty .
Olej bez jakichkolwiek sladów opiłków czy mazi ...czysty
jesli cisnienie mierzone było manometrem i jest ok na wolnych i na wysokich obrotach to jednak sugerowałbym sprawdzenie instalacji elektrycznej, wiem że wlasnie takie chwilowo pokazujace sie błedy sa najbardziej [cenzura] w diagnozie....
nie byłem przy tym jak było mieżone , natomiast taką informacje otrzymałem od mechaników .
Co by się mogło zgadzac bo tak jak mówiłęm , nie ma zadnego schematu przy pojawianiu się tego dzwięku i miganiu kontrolki .
Czasami jest tak ze przejade 20 kilometrów i jest cisza , a czasami piszczy w zasadzie non stop , po czym nagle przestaje i kilka kilometrów jest spokój i zaczyna znowu .
Najgorsze jest to ze takie awarie (usterki) nie sa lubiane przez mechaników ...nie wiadomo gdzie szukac i w co ręce włożyc .
Droga dziś do pracy 15 kilometrów .
Pierwszy kilometr całkowity spokój , nic nie piszczy ani nie mogą , kolejne 1,5-2 kilometry piszczenie bipera prawie cały czas niezależnie czy samochód stoi na wolnych obrotach (światła) czy jedzie i z jakimi obrotami - kilkukrotnie mogą kontrolka oleju . Kolejne 12 kilometrów znów totalny spokój i cisza do samej pracy ...
Ktoś ma jakiś pomysł ?
kabelek czujnika oleju wchodzi do modułu wskazników czarna wtyczka 18 pinowa....przy wsaznikach t kabelek nr 410 kolor czerwony pin 16 natomist przy czujniku to tez numer 410 ale koloru rózowego ( w miedzyczasie jest przejscie kolorów gdzies na złaczkach) proponuję na próbe odciąc kabelek przy czujniku i wskazniach i połaczyc je długim nowym kabelkiem i pojezdzić kilka dni, jesli nie będzie wywalac błedów to problemem jest instalacja.
Jak wiadomo czujnik oleju podaje masę w kierunku wskazników...jak silnik nie pracuje jest zwarty do masy ( do obudowy) i kabelkiem masa biegnie do wskazników....gdy pracuje silnik czujnik jest otwarty ,nie podaje masy do wskazników i kontrolka nie świeci
Kurde , dzieki za tą porade ..moze w tym tkwi problem ?
Kabelek od wtyczki przy czujniku moze uda mi się jakos odczepić , choć dostep tam jest bardzo kiepski ...a co do zegarów rozumiem ze bede je musiał jakoś zdemontować zeby dostac sie do tej wtyczki ?
ok , spróbuje to jakoś ogarnąć w najbliższych dniach ..moze jakimś cudem mi sie uda , dam znać .
Znajomy mechanik jeszcze chce mi rozebrać ...sprawdzić i wyczyścić podstawe filtra oleju , podobno lubi się tam coś łamać czy cos takiego ..
Słyszał ktoś o czyms podobnym ?
To nie ten mechanik który sprawdzał ciśnienie , ale może faktycznie jest to bez sensu . Postaram się sprawdzić elektronikę ta metodą która opisales wcześniej .
Witam.
Problem rozwiązany !!!
Tak jak przypuszczałeś był to problem elektryczny .
Okazało się ze przetarły sie dwa przewody w wiązce elektrycznej która znajduje sie nad skrzynia biegów a pod termostatem .
Wiązka ocierała o rant skrzyni i w końcu izolacja na dwóch przewodach sie przetarła , powodując zetknięcie z masą i sygnalizacje dzwiękowa i czasami miganie kontrolki .
Zbieg okoliczności ze akurat pojawiło się to po wymianie oleju .
Dziękuje za pomoc i zainteresowanie tematem .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Xsara Picasso ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.