Dołączył: 28 Sie 2015 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Słupsk Posiadane auto: C5 3.0 V6
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 28 Sie 2015, 08:19
Temat postu:
Mniej mocy w silniku V6
Od samego kupna męczą mnie błędy P0420 i P0430 (nieprawidłowa praca katalizatorów wstępnych). Moje auto ma tylko 108 tys. km przebiegu (na 90% prawdziwy).
Błędy wyskakiwały co kilkadziesiąt kilometrów.
Robiłem pomiar mocy na hamowni, ale niestety z przedłużką na drugiej sondzie z prawej strony (wtedy błędy były po 200 km). To musiało dodatkowo zmniejszyć mi wynik, ale i tak wyszedł bardzo słaby. Tylko 170 KM i 240 Nm. Bez tej przedłużki jeździł lepiej (trochę dynamiczniej), ale i tak zamulał.
Zbadałem także spaliny. Oto wyniki na benzynie:
- CO 0.19%
- CO2 13.66%
- HC 192 PPM
- O2 1.62%
- NO 0 PPM
- Lambda 1.065
Jak widać mam za dużo tlenu. Maksymalny poziom lambdy powinien wynosić 1.03.
Czy to jednak przez którąś sondę? Co o tym myślicie?
Znalazłem pomiary spalin na hamowni. Wg nich wszystko mam dobrze, oprócz tlenu, którego powinno być ok. 0.5%, a nie 1.6% jak u mnie.
Link do PDF.
Teraz wymieniłem świece na Denso IKH16 oraz cewki Valeo.
Różnica jest duża (już po samych świecach), ale wg mnie to nadal nie to. Mój kolega ma taki sam samochód, więc mam porównanie. Niestety błędy nadal wyskakują, ale teraz co 500-900 km.
Duży postęp.
*****
meta-info header:Error Codes
file version:1
type:5
time:1440572398704
name:Trouble Codes
codes:P0430,P0420,
codes_p:
codes_raw:43043004200000;;
codes_p_raw:7F0711;;
*****
Error Codes
P0430
Catalyst System Efficiency Below Threshold
Short term fuel % trim Bank 1 (STFT1) -2.34 %
Intake manifold absolute pressure (MAP) 255.0 kPa
Calculated engine load value (EngineLoad) 6.66 %
Long term fuel % trim Bank 1 (LTFT1) -14.06 %
Short term fuel % trim Bank 2 (STFT2) -2.34 %
Engine coolant temperature (ECT) 89 °C
Long term fuel % trim Bank 2 (LTFT2) -13.28 %
Fuel system status (FSS) Closedloop:usingO2sensorforfuelmix
P0420
Catalyst System Efficiency Below Threshold
===================
Pending Codes
Raw values
Error Codes 43043004200000;;
Panding Codes 7F0711;;
Dwie rzeczy źle wyglądają. Duże korekty wtryskiwaczy i czujnik MAP wskazuje 255 kPa.
Czy mam Uszkodzony MAP i stąd moje problemy? Czy jednak sonda wstępna na lewym i/lub prawym kat.?
jak na moje to najpierw musisz się uporać z katalizatorami. Jak będzie miał ten błąd to komputer nie pozwoli na pełną moc bo układ oczyszczania jest poniżej progu wydajności.
Też miałem te błędy (P0420 i 0430) ale to tylko ekologia. To sondy przed katalizatorami sterują dawką paliwa. Tylne są tylko do kontroli wydajności katalizatora. Uważam że te błędy nie mają kompletnie wpływu na moc i spalanie.
Może mieć za to np. zapchany katalizator.
Jak byś po bożemu podłączył leksje to błąd nazywałby się "Zestarzenie katalizatora blablabla..."
Też to miałem. Ale wydłubałem ECU i za pomocą kabla MPPS usunąłem programowo tylne sondy lambda z kompa.
Efekt jest taki że nie mam już tych błędów i mogę odłączyć tylne sondy lambda bez żadnych konsekwencji bo ECU po prostu ich nie widzi/ nie potrzebuje do pracy.
Przyczyn mniejszej mocy szukałbym gdzie indziej. (w dolocie - lewe powietrze za przepustnicą ?, kompresja sprawdzona?, filtr powietrza czysty? odmy szczelne ?)
Dołączył: 28 Sie 2015 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Słupsk Posiadane auto: C5 3.0 V6
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 29 Sie 2015, 06:37
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Mniej mocy w silniku V6
Wymieniłem także uszczelkę pod kolektorem, odma szczelna.
Co z tym czujnikiem MAP? Spróbuję odłączyć i pojeździć dla porównania. Katalizatory podobno są dobre, węglowodory na dobrym poziomie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.