Witam. Samochód to Citroen C5 rok 2002 silnik 2.2 HDI ASB. Problem jest następujący. Jak jadę ze stałą prędkością to po chwili auto traci moc. Na wyświetlaczu pojawia się błąd ESP/ coś tam, coś tam. Auto na tyle traci mocy, że pod górkę zwalnia. Rozpędzenie go 100km/h trwa wieki. Ogólnie auto rozpędza się ale trwa to strasznie długo. Problem znika gdy wyłączę silnik i po chwili odpalam. Wszystko jest oki. Do momentu jazdy ze stałą prędkością. Po kilkuset metrach sytuacja się powtarza.
Inaczej gdy jadę i pulsacyjnie dodaję gazu czyli przez 100-200m noga na gazie potem z gazu i tak w kółko. Jak " bawię" się pedałem gazu auto jedzie normalnie. Gdy zapomnę przez chwilę np na autostradzie i pojadę te kilkaset metrów ze stałą prędkością to jest jak wyżej.
Gdybym cały czas nie miał mocy to postawiłbym na przepływomierz a jak raz jest a raz nie ma? I to brakuje mocy po jeździe ze stałą prędkością?
Przyczyn może być bardzo wiele. Ten błąd jest związany z wieloma elementami w układzie zasilania i fap. Na początek proponuje diagnozę w czasie jazdy z lexią na kolanach. To na pewno zawęzi grono podejrzanych. Bez tego to można sprawdzić czy jest właściwe podciśnienie na zasilaniu turbo i egr i czy prawidłowo działają siłowniki pneumatyczne oraz czy nie ma gdzieś nieszczelności w instalacji podciśnienia. Jak się podepniesz miernikiem do czujnika podciśnienia fap to napięcie na nim nie powinno przekraczać 1V na biegu jałowym (0,5-0,7V to cisnienie ok. 5mbar). 4,5V to całkowicie zapchany fap.
Fap'a bym w to nie mieszał. Zapomniałem napisać, że fap jest pusty i wgrana jest nowa mapa silnika bez fap'u.
Kurcze to co napisałeś to dla mnie czarna magia. Może pomogę jeżeli napiszę, że jak jadę dość długo to w zbiorniczku wyrównawczym wytwarza się takie ciśnienie, że czasami wywala mi płyn chłodniczy przez króciec, który jest pod spodem zbiorniczka, ten gdzie podpinany i blokowany zawleczką - drucikiem jest wąż gumowy. Wtedy zaobserwowałem, że ten płyn się jakby gotuje? Są takie małe pęcherzyki powietrza.
Czy jest ktoś, kto w okolicy Gdańska ma lexie i jest mi w stanie pomóc? Byłem już u dwóch mechaników, nie mają lexii tylko jakieś serwisowe cuda i nic nie wykryli poza błędem czujnika ciśnienia w oponie.
To na chwilę obecną masz 2 wyjścia- kupić interfejs za ok 300 zł albo dalej jeździć po "mechanikach" tracąc czas i pieniądze. _________________ Citroen C5 III Tourer 2.0 HDI 138KM VTR+ 2008
VF7RWRHRH54080992
Instrument cluster repairs
Jak masz usunięty fap to takie rzeczy mogą się dziać. Kwestią jest kto to robił. Masa tiunerów nie ma o tym zbyt dużego pojęcia i potem takie kwiatki wychodzą. W każdym razie bez porządnej diagnostyki nic nie zdziałasz. Obawiam się też że jak masz wgrany przerobiony soft to chętnych na naprawę może nie być zbyt dużo...
Witam.
Kolego DamianPszczółki czy udało Ci się rozwiązać problem z utratą mocy?
Mam identyczne objawy i brak mi już pomysłu co może być powodem.
Dodam, że mam C5 II 2007 z silnikiem 2.2HDI 170KM Biturbo. Auto ma faktyczny przebieg około 120tyś.km.
FAP jest oryginalny, ale raczej wykluczam jego zużycie. Nie wyświetla żadnych błędów a auto jest dosyć regularnie przepalane.
Teoretycznie zawór egr był czyszczony, przewody podciśnieniowe sprawdzane, przepływomierz sprawdzony, elektrozawory sterujące turbiną sprawdzane, lexia nie wykazuje błędów.
Jedynym komunikatem który się wyświetla, to gdy mam włączony tempomat (nawet jeśli akurat nie jest aktywny) to w momencie, w którym następuje utrata mocy wyświetla komunikat 'Speed Control System Faulty'.
Spadek mocy występuje tylko na trasie i w bliżej nie określonych momentach, czasami po 30km a innym razem po 200km i tak jak u Ciebie wydaje mi się że przy jeździe ze stałą prędkością, najczęściej na 4 biegu.
Po zgaszeniu silnika na kilka minut przez jakiś czas jest ok, ale po kilkunastu kilometrach znowu traci moc tak, że strach wyprzedzać.
Będę wdzięczny za jakieś sugestie.
Dołączył: 15 Cze 2015 Posty: 43 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpackie Posiadane auto: Citroen C5 II 1.6 HDI 109 KM FAP 2005
Piwa: 3/0
Wysłany: Pon 22 Cze 2015, 13:36
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Silnik brak mocy.
Ja też to miałem, tyle że fap obecny, jedynie wyczyszczony...Tak jak poprzednicy mówili LEXIA. Może to być EGR... w moim przypadku był to czujnik cisnienia turbospręzarki ( błąd P0238 ) póżniej doszedł bład dodatku ( P1445 ) póżniej nawet błąd ESP haha... wszystko na raz .. identycznie auto niby wkrecało sie na obroty, turbo pompuje ale takie mozolne że masakra.. sprawdź jeszcze wszystkie gumowe rury i łączzenia, bo możliwe, że łapie Ci lewe powietrze...
Czasami jest to też wina przepustnicy powietrza... na lexii pokaże Ci wszystkie napięcia, prądy i stężenia... i porównaj sobie do oryginalnych... i po tym będziesz wiedział o co chodzi.. Zbyt duże NO+ wskazuje na egr...
Witam.
Kolego DamianPszczółki czy udało Ci się rozwiązać problem z utratą mocy?
Mam identyczne objawy i brak mi już pomysłu co może być powodem.
Dodam, że mam C5 II 2007 z silnikiem 2.2HDI 170KM Biturbo. Auto ma faktyczny przebieg około 120tyś.km.
FAP jest oryginalny, ale raczej wykluczam jego zużycie. Nie wyświetla żadnych błędów a auto jest dosyć regularnie przepalane.
Teoretycznie zawór egr był czyszczony, przewody podciśnieniowe sprawdzane, przepływomierz sprawdzony, elektrozawory sterujące turbiną sprawdzane, lexia nie wykazuje błędów.
Jedynym komunikatem który się wyświetla, to gdy mam włączony tempomat (nawet jeśli akurat nie jest aktywny) to w momencie, w którym następuje utrata mocy wyświetla komunikat 'Speed Control System Faulty'.
Spadek mocy występuje tylko na trasie i w bliżej nie określonych momentach, czasami po 30km a innym razem po 200km i tak jak u Ciebie wydaje mi się że przy jeździe ze stałą prędkością, najczęściej na 4 biegu.
Po zgaszeniu silnika na kilka minut przez jakiś czas jest ok, ale po kilkunastu kilometrach znowu traci moc tak, że strach wyprzedzać.
Będę wdzięczny za jakieś sugestie.
Witam!!!
Kolego czy udało Ci się znaleźć tą usterkę , bo w mojej Cytrynie dzieje się dokładnie to samo...
Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 718 Skąd jesteś (miejscowość / region): Duisburg Niemcy Posiadane auto: Citroen C5 2.2 hdi 2001r.
Piwa: 76/36
Wysłany: Sob 01 Sie 2015, 08:01
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Silnik brak mocy.
Witam. Nie sugerujcie sie tak do konca moja podpowiedzia, gdyz kazdy przypadek moze byc czyms innym spowodowany. Prawda jest, ze tylko wnikliwa diagnostyka, oczywiscie odpowiednim sprzetem, moze pozwolic na odkrycie przyczyny problemow.
W silnikach PSA bardzo duze znaczenie dla poprawnej pracy silnika ma np. stan systemu podcisnien, sterujacych urzadzeniami silnika. W starszych silnikach bardzo czesto nieszczelnosc tzw. Swirla, a wiec silownika sterujacego polozeniem klapek w kolektorze ssacym, jest powodem duzych zaburzen w uzyskaniu poprawnej mocy. Problem polega na tym, ze na wolnych obrotach swirl pozostaje zamkniety i w systemie panuje prawdlowe podcisnienie. W czasie jazdy, gdy klapki sa otwierane, nieszczelnosc silownika powoduje spadek podcisnienia w calym systemie sterowan i przenosi sie to na zle dzialanie sterowania cisnieniem doladowania, co natychmiast widzi sterownik silnika i co staje sie powodem przejscia w stan awaryjny. Mialem pare razy takie przypadki w mojej praktyce, moge wrecz powiedziec, ze to typowe dla tych silnikow. Czesto wystepuje blad niedoladowania , wiec mechanicy koncentruja sie na wymianie turbin, zaworow EGR, nie widzac problemu. Oczywiscie to tylko jedna przyczyna, ale dosc czesto lekcewazona. Do prawidlowego zdiagnozowania potrzebna jest zwykla pompka podcisnienia z manometrem, ktora sprawdza sie kazdy silownik i zawoe podcisnienia. mozna nia sprawdzic rowniez wartosc podcisnienia na wolnych obrotach, jak rowniez na wyzszych, bez obciazenia i pod obciazeniem, a wiec w czasie jazdy. Bylo pare razy na forum meczone podobne problemy, a przyczyna byl uszkodzony Swirl. Zanim zaczniecie wymieniac osprzet silnika, zrobcie pelna diagnostyke podcisnien. Gwarantuje, ze w wielu wypadkach znajdziecie przyczyne Waszych problemow. Pozdrawiam
U mnie po podpięciu pod kompa wyszedł błąd " za niskie ciśnienie doładowania błąd 665"
A co jest najbardziej dziwne to auto traci moc przy jeździe w dzień, ostatnio podczas trasy ok 450km przy ostrożnym dodawaniu gazu żeby nie stracił mocy nic nie pomagało i tak była utrata mocy dopiero się wkręcał od 2.5 tys obrotów,, po zgaszeniu przez chwilę jechał dobrze i 10-50 km znowu to samo.. A dziś w nocy wracałem trasa 700km... dość żywa jazda , wyprzedzanie itp... i anie razu nie stracił mocy... może to zależy coś od gęstości powietrza może przepływka świruje??????
U mnie po podpięciu pod kompa wyszedł błąd " za niskie ciśnienie doładowania błąd 665"
A co jest najbardziej dziwne to auto traci moc przy jeździe w dzień, ostatnio podczas trasy ok 450km przy ostrożnym dodawaniu gazu żeby nie stracił mocy nic nie pomagało i tak była utrata mocy dopiero się wkręcał od 2.5 tys obrotów,, po zgaszeniu przez chwilę jechał dobrze i 10-50 km znowu to samo.. A dziś w nocy wracałem trasa 700km... dość żywa jazda , wyprzedzanie itp... i anie razu nie stracił mocy... może to zależy coś od gęstości powietrza może przepływka świruje??????
Pozdrawiam:)
Hej.
Niestety do tej pory problem nie rozwiązany
Kolejny raz był w warsztacie, sprawdzili wszystkie zawory sterujące i wężyki podciśnienia i podobno wszystko ok.
Przejechałem się raz osobiście z podłączonym komputerem. Zauważyłem, że kiedy wszystko jest ok ciśnienie doładowania nadąża za wartością zadaną, o ile dobrze zapamiętałem jednostki, obie wartości wahają się w przedziale ok 800-2800mbar z różnicą kilkudziesięciu mbar w zależności od prędkości. Jednak gdy auto nagle traci moc, wartość zadana nadal może wskazywać ponad 2500mbar a wartość rzeczywista osiąga tylko ok 1200mbar i już nie wzrasta. Wtedy wyświetla się błąd że ciśnienie doładowania jest niższe od wartości zadanej. Wybaczcie jeśli pokręciłem jednostki, być może gdzieś tam powinien być przecinek, ale chodzi mi o zobrazowanie jak to wygląda na interfejsie.
Jeśli chodzi o ten przypadek z jazdą w nocy to przyznam ze sam się nad tym zastanawiałem bo tez zdarzyło mi się zrobić ponad 700km w nocy na trasie bez zamulenia, ale myślałem że to zbieg okoliczności
Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 718 Skąd jesteś (miejscowość / region): Duisburg Niemcy Posiadane auto: Citroen C5 2.2 hdi 2001r.
Piwa: 76/36
Wysłany: Pon 03 Sie 2015, 18:26
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Silnik brak mocy.
Piszesz sprawdzili, a oznacza to , ze; obejrzeli?, sprawdzili poprawnosc podcisnien?, czy tylko popatrzyli. Po drugie , to trzeba sprawdzic szczelnosc silownikow, a wiec elementow wykonawczych, nie tylko sterowanie. Czesto uszkodzenie jednego silownika powoduje spadki podcisnienia w innych miejscach i zaburzenia pracy silnika. Bardzo czesto nieszczelny swirl powoduje podobne problemy.
No ale jesli sprawdzili, to trzeba przyjac, ze wszystko ok, a silnik dalej glupieje. Pewnie pada turbo, albo pompa , albo wtryskiwacze, albo sterownik- to najczesciej mozna uslyszec w warsztacie. A czasami troche slaba masa, albo zly kontakt potrafia tak nabroic, ze wszyscy sie poddaja. Czasami mam wrazenie, ze mechanicy chca widziec tylko grube problemy, a drobnych nawet nie biora pod uwage. Czasami [cenzura] potrafi mocno nabroic. Pamietajcie, ze diagnostyka to trudny kawalek chleba. Nie wystarczy umiejetnosc zczytania bledow. Czesto wszystko jest na dloni, ale szukajacy tego nie widzi. Zycze szczescia
W przyszłym tygodniu stawiam autko do zaufanego mechanika , będzie sprawdzał krok po kroku każdy czujnik,wężyk,zawór itp ... Mam nadzieję że znajdzie usterkę....
Jeśli się nie uda zostaje jeszcze serwis Citroena ale tu mam pewne obawy żeby mnie nie naciągnęli na nie potrzebne koszta i przy okazji czegoś nie popsuli...( kolega raz wymieniał u nich olej w zawieszeniu , auto tak zwariowało że nie mogli dojść z poziomem samochodu)
Jak coś będę wiedział więcej to napiszę...Pozdrawiam
Dołączył: 03 Sie 2015 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość / region): bialystok/londyn Posiadane auto: c5 mk3 2,2 hdi 173 KM 2008
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 03 Sie 2015, 21:15
Temat postu:
c5 2,2 hdi 173
Witam
mam problem z moim c5 2,2 hdi 173 a mianowicie w czasie gwaltownego przyspieszenia w samochodzie wywala blad i auto wpada w tryb serwisowy. moj mechanik zacza szperac i mowi ze to wina tej czesci https://www.bildelsbasen.se/?link=item&searchmode=3&query=KF100426F&post_id=28187767 - cos od turbo. i tu zaczynaja sie schody po pierwsze nigdzie nie moge znalezc tej czesci a numer seryjny tej czesci to 762269-0006 a po drugie czy wogle ktos umie mi powiedziec jak sie nazywa ta czesc ??
Witam
mam problem z moim c5 2,2 hdi 173 a mianowicie w czasie gwaltownego przyspieszenia w samochodzie wywala blad i auto wpada w tryb serwisowy. moj mechanik zacza szperac i mowi ze to wina tej czesci https://www.bildelsbasen.se/?link=item&searchmode=3&query=KF100426F&post_id=28187767 - cos od turbo. i tu zaczynaja sie schody po pierwsze nigdzie nie moge znalezc tej czesci a numer seryjny tej czesci to 762269-0006 a po drugie czy wogle ktos umie mi powiedziec jak sie nazywa ta czesc ??
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.