Dołączył: 20 Gru 2014 Posty: 184 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa, Kraków Posiadane auto: C4 Coupe VTS 2.0 16V RFJ 2005
Piwa: 5/0
Wysłany: Sob 01 Sie 2015, 21:04
Temat postu:
jak odkręcić pompę wody? brak dojścia
Witam,
Potrzebuje rady odnośnie dojścia do pompy wody w c4 coupe 2.0 rfj vts. Robił ktoś to sam używając klucza płaskiego czy nasadek? Chodzi mi o te 3 nakrętki umieszczone z tyłu. W ogóle tam ruchu kluczem nie ma. Próbuję to robić od strony nadkola naturalnie i na zdjetym rozrządzie. Jak to najlepiej odkręcić i czym?
Dołączył: 20 Gru 2014 Posty: 184 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa, Kraków Posiadane auto: C4 Coupe VTS 2.0 16V RFJ 2005
Piwa: 5/0
Wysłany: Sob 01 Sie 2015, 21:52
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 ) jak odkręcić pompę wody? brak dojścia
Przepraszam, 2005.
EDIT/ Dodam, że udało mi się dziś odkręcić najpierw osłonkę pompy wody, która trzyma się na nakrętkach, klucz 10, następnie te same uchwyty mają kolejne nakrętki z dystansami, klucz 13. Dojście tam jest tragiczne, ruch ręką jest minimalny, klucz nawet krótki opiera się o wszystko wokół, plus jedyny, że nakrętki nie są zbyt mocno dokręcone, więc cudem je ruszyłem, trzeba mieć albo małą grzechotkę albo najlepiej krótką fajkę. Przeszkadza półośka, osłony, rury od klimy itp. Problem natomiast jest taki, że teraz dalej pompy wyjąć się NIE DA, ponieważ trzyma się na gwintach od owych nakrętek i gwinty te zakończone są torxem na nasadkę, więc wnioskuję z tego, że trzeba też odkręcić nasadką te wszystkie gwinty? Może ktoś to potwierdzić, bo muszę dopiero taką nasadkę zakupić. Nie odkręcając gwintów, na które pompa jest nasunięta, nie ma opcji jej wysunąć, jak wysuwamy z gwintów to pompa blokuje się na rurze dla wody wychodzącej z bloku i wsuniętej wewnątrz otworu wejściowej pompy wody, a jak próbujemy wysunąć najpierw z rury to naturalnie blokują nam to gwinty, na które nasunięta jest pompa. Teraz pytanie jest takie, czy dobrze myślę, że te gwinty trzeba tym torxem wykręcić? Na logikę wtedy z otworu wejściowego wysunie się bez problemu, a wtedy z gwintów zejdzie bez problemu, bo po prostu ich nie będzie. Wpadłem na pomysł wymiany tylko wkładu pompy tj. wirnika, ale niestety pompa jest inna, ma inne mocowanie części z wirnikiem, napisane jest na niej MARK IV, nie wiem co to za firma. Ja mam pompę SKFa, więc nic z tego.
Drugie pytanie: czy rura wsunięta w pompę wody trzyma się na niej po prostu ot tak na stożek z gumą? Troche to dziwne, nie powinienem tam zapaprać jakimś uszczelnieniem? Do tej pory nic nie kapało, ale pompa jest prawdopodobnie fabryczna przy przebiegu 121kkm. Pompa nie może zostać jaka jest, bo wirnik chodzi bardzo skokowo i ewidentnie trzeba ją wymienić, w SKF chodzi płynnie. HELP
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.