Dołączył: 21 Mar 2015 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rybnik Posiadane auto: citroen C4 grand picasso,excusive, 2.0 HDI 2007
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 18 Cze 2015, 01:50
Temat postu:
Turbina?
Witam.
Mam Citroena c4 Grand Picasso 2007r. 2,0 HDI 138 KM .
Od tygodnia podczas jazdy zaczął wahać na obrotach przy 2000 obr. Jazda z dnia na dzień staje się nie do zniesienia,myślałem że to może coś ze skrzynią (MPC) ,ale dzisiaj zapaliła się pomarańczowa Lampka kontrolna
działania układu oczyszczania spalin i komunikat "Depolution system faulty",mało tego przestał od razu działać tempomat no i silnik kręci tylko do 2800-2900 obrotów (pomimo wciśnięcia pedału gazu w podłogę).
Auto w ogóle nie ma kopa.
Stąd też moje przypuszczenia i obawy czy czasami szlag nie trafił turbiny.
Prosiłbym o pomoc jeżeli miał ktoś podobny przypadek.
Z góry dziękuję i pozdrawiam. _________________ xander75
Xander komputer włączył tryb awaryjny, dlatego są takie objawy.Odblokować go może tylko zewnętrzny (diagnostyczny) interfejs .Objawy wcale nie muszą świadczyć o uszkodzonej turbinie. Może to być np. elektrozawór turbiny, czujnik kopiowania, samo turbo, zapchane (hehe "rozepchane" - rozszczelnione ) przewody związane z podciśnieniem sterującym turbo i inne usterki. Bez podłączenia kompa diagnostycznego nic nie zrobisz, a tenże wskaże ci status błędu (trwały czy chwilowy), podpowie jakie elementy mogą być wadliwe. Problem polega na tym, że czasem te podpowiedzi są wadliwe i wymieniasz, wymieniasz aż trafisz (lub nie, hehehe). Dlatego ważne jest żeby to robił ktoś z doświadczeniem. Pełno jest postów (na tym forum też) zrobiłem to, wymieniłem tamto i dalej usterka obecna.
Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 963 Skąd jesteś (miejscowość / region): Swarzędz WLKP. Posiadane auto: Citroen C4 Grand-Picasso Excl. 2.0hdi automat. FORD KA 1.3 TDCI (GRAND-PRIX) 2010r. BYŁO: Polonez, Fiat Cinquecento, Daewoo Matiz, Volvo S80
Piwa: 139/3
Wysłany: Czw 18 Cze 2015, 10:16
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Turbina?
Witam.
Kolego takie wahające się obroty to w ogóle przypadłość 2.0 hdi z tych lat produkcji tzn. takich jak Twoje auto.
Powodów może być wiele od filtra powietrza, który jest drastycznie zabrudzony, przez zepsuty przepływomierz, rozszczelniona któraś rura od turbiny, zawór EGR, po zatkany filtr fap, a turbinę bym najmniej podejrzewał.
Jak sam widzisz przyczyn jest wiele, więc należało by podłączyć pod komputer i próbować zlokalizować.
Na początek zajrzyj do filtra powietrza (ew. wymień), potem odłącz przepływomierz i zobacz różnicę.
Tak jak na początku pisałem, że takie falowanie może być też spowodowane przypadłością tych silników, a o tym już dużo pisaliśmy na forum i w końcu wspólnymi siłami problem wielu silników został zlokalizowany, a tu masz kolego link, w którym opisane jest obszernie co i jak:
Dołączył: 21 Mar 2015 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rybnik Posiadane auto: citroen C4 grand picasso,excusive, 2.0 HDI 2007
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 18 Cze 2015, 10:42
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Turbina?
Dzięki za podpowiedzi.
Filtr powietrza już wymieniłem,przepustnicę wraz z wlotem kolektora dolotowego czyściłem jak kolega hedgehog,który właśnie opisywał podobny przypadek. Filtr cząstek stałych FAP mam wycięty od pół roku,więc to raczej nie on.
Dzisiaj ewentualnie jutro podjadę na komputer i napisze co i jak. _________________ xander75
Dołączył: 19 Lis 2014 Posty: 828 Skąd jesteś (miejscowość / region): Płock Posiadane auto: C4 GP II 2014 2.0 BHDi AUTOMAT
Piwa: 80/4
Wysłany: Czw 18 Cze 2015, 18:31
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Turbina?
ja bym stawiał na przepustnicę, to że ją wyczyściłes absolutnie nic nie znaczy, jak się zacina to czyszczenie nic nie pomoże. _________________ Maciek
Pomogłem - brawo JA.
Dołączył: 21 Mar 2015 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rybnik Posiadane auto: citroen C4 grand picasso,excusive, 2.0 HDI 2007
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 26 Cze 2015, 13:11
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Turbina?
Byłem podpiąć autko pod komputer no i co-nic.Kompletnie żadnego błędu który by powodował wejście auta w tryb awaryjny. Ale najlepsze w tym wszystkim jest to ,że od trzech dni auto chodzi normalnie jak ręką odjął nic nie szarpie,nie waha na obrotach po prostu cudowne ozdrowienie-co mnie zresztą bardzo cieszy. _________________ xander75
Auto C4 GP 2.0HDI 136km MCP
1.Falowania obrotów na zimnym i ciepłym silniku miedzy 1500-2300obr na biegu N(bez obciążenia oraz podczas jazdy).
2.Nie możliwe ustawienie obrotów w granicach 800-2000obr, wciskając delikatnie pedał gazu obr. rosną od razu do 2000.
3.Błędy które są generowane to P2143 i P0238.
Wymieniłem FAP i nic się nie zmieniło.
Przepustnica czysta, sprawdzone działanie siłownika.
Brak odzewu.
Odpowiem sam sobie.
Czujnik położenia siłownika kierownicy na turbinie(chyba fachowo czujnik kopiowania turbo) okazała się uszkodzony.
Turbina nie była regenerowana, tylko wyczyszczona i ustawiona zmienna geometria.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 Picasso ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia- układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.