Mam C5 Kombi i ( jak w większości ) nie otwiera mi się tylna szybka w klapie. Mikrowyłącznik niby reaguje i słychać przy wciskaniu "klik", ale szyba się nie otwiera. Czy ktoś to już dłubał i może wskazać co i jak zrobić? W czym wogule tkwi przyczyna? - słyszałem że coś z prądem trzeba zrobić...
przyczyna jest przerwa w "scieżki" w szybie, można dokleić cieniutki kabelek i przylutować do przycisku z jednej strony a z drugiej strony do płytki przy zawiasie ( pod osłona plastikową) ...probem stary jak świat... nawet serwis zaleca przyklejenie przewodów w swojej instrukcji serwisowej
po pierwsze sprawdź najpierw mikro-styk, sposoby są trzy:
1. Multimetr i tam masz sprawdzanie obwodów
2. podłącz do bateryjki żarówkę plus z bateryjki bezpośrednio do żarówki a minus przez mikro-styk i jeżeli po naciśnięciu mikro-styku żarówka zaświeci to mikro-styk jest sprawny jeżeli nie to mikro-styk jest do wymiany)
3. odłącz mikro-styk zatrzaśnij zamek od tylnej szyby i na krótko musisz zewrzeć przewody jak zadziała otwieranie to mikro-styk do wymiany
jeżeli to wina przerwanej ścieżki to tutaj masz kolorową instrukcję naprawy, tyle, że w języku angielskim
a jeżeli chcesz sam kombinować to zadanie jest dosyć proste do szyby dochodzą 3 przewody 2 grube do ogrzewania szyby plus i minus(minus jest wspólny do ogrzewania szyby jak i do mikro-styku, natomiast ten cienki jest od mikro-styku do siłownika od otwierania szyby, sprawdzenie który jest uszkodzony analogicznie jak przy mikro-styku, oczywiście, dobrze najpierw sprawdzić który z grubych to plus a który to minus.
ja jako zamiennik do tego cienkiego kabla użyłem przewodu telefonicznego)
ja niestety trafiłem na instrukcję dopiero po tym jak już naprawiłem usterkę.
pozdrawiam i mam nadzieję, że pomogłem, lub pomogę kolejnym w potrzebie
Słuchajcie ale jak dobrać się do tego miejsca? U mnie tylna klapa (kombi) jest podzielona jakby na 2 części - z tapicerką welurową i wyżej jest zabudowane wszystko plastikiem - jak to sprytnie rozebrać?
Welur jest na szare (czarne) spinki dookoła, na bokach - podważasz i wyciągasz. Plastik też jest wpięty - odciągasz od klapy. Jest chyba jeszcze spinka na welurze w okolicach zamka , na środku.
Welur jest na szare (czarne) spinki dookoła, na bokach - podważasz i wyciągasz. Plastik też jest wpięty - odciągasz od klapy. Jest chyba jeszcze spinka na welurze w okolicach zamka , na środku.
odświeżę nieco czy ktoś wie od czego jest żółty kabelek pod spojlerem ten na focie bo do niego mam mikrostyk podlaczony a dalej jest odciety ale ogrzewanie szyby mi nie dziala czy czasem nie powinienem go podlaczyc zeby dzialalo ogrzewanie szyby
stary mikrostyk wygląda tak
można go rozebrać i próbować reanimować albo zakupić taki jak ten http://www.tme.eu/pl/details/d2hw-c203mr/mikroprzelaczniki-konektorowe/omron/ i przeprowadzić drobne modyfikacje aby spasował trzeba odciąć ucho aby nie wadziło przy zamknieciu obudowy oraz dokleic kawłek plastiku ktory dopasuje do zatrzasków mikrostyk owinac 2 razy izolacja i gotowe _________________ c5 2.0 hdi sx / c5 2.0 hDI exclusive
Dziwnie masz to zrobione - nie rozumiem czemu żółty został odcięty zamiast się na niego wlutować/dopiąć.
O ile wiem od serwisanta - do szyby jest czarny + żółty, a do podgrzewanie czarny + czerwony (ja u siebie robiłem tylko otwieranie szyby).
Generalnie możesz mieć ten sam problem co z żyłami do wycieraczki. Niestety o ile żółty i czarny można naprawić dolutowaniem nowych kabli do wyjść z szyby przy wycieraczce, to czerwony nie ma takiej możliwości bo on pod tą klejoną obudową w lewym rogu szyby się kończy. Możesz postarać się rozebrać to podłączenie w rogu szyby i pod nim to naprawić lub wymienić szybę. W najgorszym wypadku jak ci się nie uda, to będziesz musiał dorobić tylko czarną żyłę do wycieraczki, a podgrzewanie dalej nie będzie działać. Jak podgrzewanie i tak nie działa to nic poza zmarnowanym czasem nie ryzykujesz.
Z tego co widać na pierwszym zdjęciu do żółtego przewodu masz podłączony jakiś różowy - wg mnie ktoś, kto to robił sprawdził, że żółty kabel gdzieś dalej ma przerwę i zamiast tego podłączył nowy, różowy...
Z tego co widać na pierwszym zdjęciu do żółtego przewodu masz podłączony jakiś różowy - wg mnie ktoś, kto to robił sprawdził, że żółty kabel gdzieś dalej ma przerwę i zamiast tego podłączył nowy, różowy...
I pewnie tak było, nie długo mnie tez czeka naprawa, ale myślę, że u mnie nawalił mikroprzełącznik.
Witam,
wyczytałem na forach, że można wyłączyć lexią otwieranie tej nieszczęsnej szyby tylko za ch...rę nie mogę znaleźć tej opcji. Może ktoś pamięta ścieżkę dostępu i mógłby mnie jakoś nakierować? Chyba że mam jakąś okrojoną Lexię .
Po ostatnich opadach śniegu, deszczu zaczęła się sama otwierać. Próby odłączania wtyczek w szybie i w klapie nie do końca się sprawdziły bo sygnalizowały i tak otwartą klapę i nie można było zamknąć samochodu. I tak go nikt nie ukradnie ale wkurza mnie to bo i tak tej szyby nigdy nie używałem, otwierałem - bo i po co.
Witam
Ja ostatnio reanimowałem tą szybę jednak problemem była odpięta wtyczka w szybie przy przycisku. Oczywiście sprawdziłem wiązkę rozgrzebując pół auta bo nie mogłam znaleźć przejścia do siłownika a się okazało że kabelek od klapy idzie gdzieś do przodu samochodu do jakiegoś modułu i później wraca. Mniejsza o to bo przy okazji zregenerowałem wiązkę przy zawiasie bo była sztukowana dość nieudolnie.
W trakcie prac musiałem niestety wyjechać i okazało się że czujnik otwarcie klapy nie był podpięty i nie mogłem zamknąć samochodu i kombinowałem żeby to jakoś obejść i okazało się że tylko i wyłącznie działało jak był założony ten czujnik, nawet nie pomagało spięcie drutem tej kostki i zamykanie nie działało. Po powrocie do domu złożyłem wszystko i było oki.
Teraz wszystko działa i zastanawiam się czemu była odpięta wtyczka od szyby skoro wszystko działa, no chyba że to objaw chwilowy.
Ja proponowałbym sprawdzić na początek ten czujnik otwarcia szyby może on już coś niedomaga. A to że szyba się otwiera to może masz gdzieś zwarcie. Oryginalnie chyba wiązka jest na szybie pod taką jakby izolacją no chyba że ktoś tak ładnie jak fabryka dorobił że tego nie widać i u mnie przy tej dużej śrubie lekko jest zmarszczona ale działa wszystko.
Witam kolegów,widze że jest to juz dobrze znana sprawa wiec zapytam specjalistow czy spryskiwacz i otw.szyby dziala na jednej wtyczce lub jest do wylaceznia z poziomu komputera jak tylna wycieraczka?bo odkad mam auto nie dziala mi wycieraczka i spryskiwacz i otw. szyby. Jak wlaczam,wycieraczka robi cyk przy bezpiecznikach ale nie dziala, ogolnie jest strasznie zapieprzona ale nie dziala nawet silnik od niej przy otwartej szybie (i wcisnientym czujniku otwarcia szyby). Sprawdzilem switch wlacznika, zrobilem obejscie do zoltego kabla i wpiolem go do tego czarnego ale dalej nic... i jedna sprawa czy ten drugi kabel czarny od switcha to masa?moze on nie ma polaczenia?pzdr
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.