Jeżdżę C5 III benzyna 2.0 od kilku dni i trochę zastanawia mnie głośna praca skrzyni. Słychać to właściwie na każdym biegu i stosunkowo niskich obrotach. Taki charakterystyczny gwizd przekładni, który cichnie gdy silnik nie jest obciążony. Gdy obroty wzrosną do 3000 gwizd ten zagłuszany jest przez silnik. Do 2500 obr/min silnik jest prawie nie słyszalny w kabinie, słychać tylko ten gwizd. Nie jest jakiś głośny, ale trochę mnie to martwi. Może warto sprawdzić poziom oleju w skrzyni? lub go wymienić?
Samochód na 100% był serwisowany w ASO, kupiony bezpośrednio od pierwszego właściciela Niemca, przebieg 112kkm.
Dołączył: 18 Lip 2013 Posty: 38 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk Posiadane auto: Citroen C5 2.0 HDi 2010r - urkadli :( Obecnie jest 2,0 HDi 2011
Piwa: 1/1
Wysłany: Nie 14 Cze 2015, 21:20
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Głośna praca skrzyni
Witaj,
Mam to samo u mnie w aucie - co prawda inny silnik 2.0 HDi 163KM - przebieg ok 135k km.
Najbardziej słychać to u mnie na 4 biegu - tak jak piszesz na niskich obrotach.
Byłem z tym w ASO - diagnoza padła na łożyska wałka - wyceniona wymiana na 3,1k PLN - już miałem termin umówiony. Na szczęście podjechałem jeszcze do zakładu specjalizującego się w skrzyniach - tam z miejsca wykluczyli łożyska.
Wszystko wskazuje, że problemem jest przełożenie główne skrzyni - koszt z tego co pamiętam ok 5k PLN plus łożyska plus robocizna. Odpuściłem temat i stwierdziłem że:
1/ Szybciej sprzedam auto niż ta skrzynia padnie
2/ Jeśli padnie kupię używaną skrzynię za połowę tej kwoty z wymianą.
Jakoś bardzo się tym nie przejmuję. Słychać to tylko dlatego, że przy niskich obrotach i niedużej prędkości silnik jest właściwie niesłyszalny.
Myślę, że każda diagnoza będzie obarczona ryzykiem. Wątpię aby dało się to stwierdzić z dużą dozą prawdopodobieństwa bez rozbierania skrzyni.
Warto wymieniać olej?
Jak sprawdzić poziom oleju?
Może dolać jakiś preparat do oleju?
Ja już rok walczę ze swoją skrzynią (manual- 5 biegowy) Kupiłem c5 2.0 16v 09r. w zeszłym roku z przebiegiem 90.000 od pierwszego właściciela w Niemczech. Auto ma kiepskie części, za dużo usterek jak na taki samochód, ale wszystko da się wytrzymać oprócz tej skrzyni - miałczy, śpiewa, słychać jakieś tarcie jakby ocierały o siebie dwa wałki z papieru ściernego. Myślałem że to sprzęgło się kończy - kazałem wymienić na nowe, nic nie dało, no to kazałem rozebrać skrzynię i wymienić łożyska, mechanik powiedział że nic złego nie słyszy i wymienił wszystkie łożyska oprócz jednego jakiegoś największego. Po złożeniu i wlaniu nowego oleju jeżdżę już pół roku i skrzynia cały czas hałasuje. Najbardziej na niskich obrotach, bo przy większych silnik zagłusza. Wiem że to musi być ze skrzyni bo po wciśnięciu sprzęgła albo na biegu jałowym podczas jazdy nic nie słychać. Na każdym biegu inny dzwięk - na 2 i 3 melodie, miałczenie, na 4 i 5 takie ocieranie, tarcie, chrobotanie. Wydaje mi się że ma to też przełożenie na osiągi i przyspieszenie, nie mam szans na drodze nawet ze starymi dieslami a przecież samochód powinien latać. Wcześniej miałem mondeo tddi z 2001 roku to skrzynia pracowała cichutko a na drodze mało kto dawał mi radę, poważnie. Jeśli ktoś miał taką samą przygodę z tymi skrzyniami proszę o poradę !!!
a czy na prawej półosi nie ma jakiegoś łożyska podpierającego? Nie było jeszcze okazji dokładnie zaglądnąć pod spód, ale znajomy mechanik zasugerował, że jeżeli takie łożysko jest, to warto go sprawdzić.
Ja już rok walczę ze swoją skrzynią (manual- 5 biegowy) Kupiłem c5 2.0 16v 09r. w zeszłym roku z przebiegiem 90.000 od pierwszego właściciela w Niemczech. Auto ma kiepskie części, za dużo usterek jak na taki samochód, ale wszystko da się wytrzymać oprócz tej skrzyni - miałczy, śpiewa, słychać jakieś tarcie jakby ocierały o siebie dwa wałki z papieru ściernego. Myślałem że to sprzęgło się kończy - kazałem wymienić na nowe, nic nie dało, no to kazałem rozebrać skrzynię i wymienić łożyska, mechanik powiedział że nic złego nie słyszy i wymienił wszystkie łożyska oprócz jednego jakiegoś największego. Po złożeniu i wlaniu nowego oleju jeżdżę już pół roku i skrzynia cały czas hałasuje. Najbardziej na niskich obrotach, bo przy większych silnik zagłusza. Wiem że to musi być ze skrzyni bo po wciśnięciu sprzęgła albo na biegu jałowym podczas jazdy nic nie słychać. Na każdym biegu inny dzwięk - na 2 i 3 melodie, miałczenie, na 4 i 5 takie ocieranie, tarcie, chrobotanie. Wydaje mi się że ma to też przełożenie na osiągi i przyspieszenie, nie mam szans na drodze nawet ze starymi dieslami a przecież samochód powinien latać. Wcześniej miałem mondeo tddi z 2001 roku to skrzynia pracowała cichutko a na drodze mało kto dawał mi radę, poważnie. Jeśli ktoś miał taką samą przygodę z tymi skrzyniami proszę o poradę !!!
Ten problem był już dyskutowany na wielu forach. Moja skrzynia od nowości, w aucie salonowym, hałasuje podobnie, może nie tak drastycznie jak opisałeś. Z mojej wiedzy hałasuje tak 3/4 egzemplarzy tych skrzyń, a więc trafić na cichy egzemplarz trudno. Wydaje się, że najbliżej prawdy jest w swoim wpisie kris_one, że to hałasuje przełożenie główne, dlatego słychać to na każdym biegu. Cenę naprawy podał też kris_one, i nie znam z forum nikogo, kto by się pochwalił, że taka naprawę przeprowadził i z jakim skutkiem. Nie znam żadnego wpisu, a śledzę te tematy na bieżąco, gdzie ktoś odniósł sukces z tą skrzynią jakąkolwiek inna metodą. Ty byłeś blisko, ale to duże łożysko, którego nie wymieniłeś, prawdopodobnie należy właśnie do przełożenia głównego i razem z nim powinno być wymienione. Dodam jeszcze, że jeżdżę od nowości, teraz 80 tys. km, i hałas jakby trochę mniejszy, może od nowości było coś tam za ciasno spasowane.
Z tego co się orientowałem, to można kupić używaną skrzynię z gwarancją już od 500 PLN. Myślę, że to lepsze rozwiązanie niż naprawa za kilka tysięcy PLN, która i tak nie musi przynieść poprawy.
Teraz pytanie: Jak bardzo skomplikowana jest przekładka skrzyni? Zrobi to przeciętny mechanik? Trzeba coś demontować w zawieszeniu, tak aby było potrzebne otworzenie układu hydro?
Cześć,
Mam ten sam problem. Na forum jest już jeden taki wątek. Tam jeden kolega twierdzi że dolał magicznego specyfiku przy wymianie oleju i się poprawiło. Ja kupiłem samochód miesiąc temu i te gwizdanie tak mnie wkurza że zastanawiam się nad sprzedaniem go. Z tego co wcześniej pisali koledzy to jest wada raczej nie polegająca na zużyciu a wada konstrukcyjna skrzyni. Więc nie jestem przekonany do kupna skrzyni używanej za 500 zł bo efekt może być dokładnie taki sam. Mój ma przebieg 69 tyś. udokumentowany, więc na pewno nie znajdę skrzyni z takim przebiegiem.
Z drugiej strony jest zaskoczony że można taki bubel wypuścić. Limuzyna za ponad 100 tyś zł? 15 letni seat brata ma lepszą skrzynię od tej C5.
Wiesz jaki specyfik wlał?
Mam zamiar zacząć od wymiany oleju w skrzyni, a później może jakiś dodatek.
Ten gwizd u mnie nie jest jakiś straszny. Po prostu coś tam słychać oprócz silnika i szumu wiatru. Na 5 biegu nie słychać prawie wcale, a przy prędkości powyżej 80km/h właściwie zanika. Najgorzej jest na 3 i 4 biegu.
Nie chcę Was straszyć, ale u mnie skrzynia wydawała bardzo cichy gwizd, a skończyło się na rozwaleniu uszczelniacza wału. Jak mechanik skrzynię rozebrał to okazało się, że łożyska wałka i sprzęgło do wymiany. Od tej pory skrzynia nie gwiżdże, za to terkocze ;P Jeżdżę tak już 2,5 roku, wymieniam olej w skrzyni co jakiś czas i olewam.
Ja mam co prawda MK2, ale silnik ten sam więc skrzynia pewnie też (20DM66). Takiej skrzyni nie kupisz za 500 zeta, może jakieś padło. Ceny tych skrzyń zaczynają się od 1500 - 2000 i też nie wiadomo co siedzi w środku.
Parian a co by trzeba było wymienić w tej skrzyni żeby przestało gwizdać?
Obstawiasz łożysko wałka?
Nie wiem, u mnie przyczyną naprawy było uszkodzone uszczelnienie wału, a nie sam gwizd. Najlepiej żeby mechanik zdjął sprzęgło i sprawdził czy wałek nie ma luzu.
Jeśli chodzi o wymianę oleju to z dołu jest korek spustowy, a od góry odpowietrznik, przez który wlewa się olej.
U mnie trzeba było użyć strzykawki z wężykiem bo dostęp jest kiepski.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.