Dołączył: 07 Maj 2014 Posty: 428 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa-Ursynów Posiadane auto: Citroen C5 Break II 2.016v + LPG
Piwa: 31/23
Wysłany: Wto 31 Mar 2015, 16:05
Temat postu:
Poważny wyciek benzyna 2.0 mkll 16V
Witam serdecznie użytkowników. Borykam się z poważnym wyciekiem płyny chłodzącego i oleju na bloku silnika. Wspólnie z moim mechanikiem nie możemy go zlokalizować. A płynów wciąż ubywa, na filmie widać że cieknie z góry silnika zarówno z przodu jaki i z tyłu. Na wstępnie dodam że dekle pokrywy zaworów były wymieniane ( niestety ) za ponad 1000zł... Taniej się nie dało.
Widoczny wyciek jest spowodowany uszkodzeniem oringu dziwnego kształtu uszczelniacza tzw. chłodniczki oleju. Inaczej tłumacząc do wymiany uszczelka obudowy podstawy filtra oleju. Uszczelka ta jest nie do zdobycia poza ASO. Naszczęście kosztuje "tylko " 40zł. Wydaje mi się że uszczelka ma 3 lub 4 komory i obudowa aluminiowa jest osadzona na 3 szpilkach na torx. Wymiana jest kłopotliwa bo trzeba spuszczać płyn chłodniczy i wymienić olej w silniku. Po poluzowaniu obudowy olej może wymieszać się z płynem chłodniczym pół biedy jeśli wycieka na zewnątrz. Trzeba też poluzować kolektor dolotowy bo szpilki są długie. Po zimie ten uszczelniacz często puszcza. U mnie był popękany cały i twardy jak kamień. Nowy jest mięciutki.... Po wymianie silnik suchy. W ASO trza vin podać bo są chyba 2 rodzaje tej chłodniczki i uszczelki.
Też to przeszedłem, ale oleju nie wymieniałem, ponieważ uszczelka puściła olej i był wyciek.
Tak wygląda owa uszczelka i kosztuje w ASO 30 PLN w Szczecinie.
Wielkie dzięki za szybką odpowiedz. Nie stawiałem na to że może właśnie lecieć z tej chłodnicy oleju. Myślałem bardziej nad uszczelką pod głowicą. :/ Chociaż z drugiej strony lepiej to niż uszczelka. Bo sama cześć jest tania. Jutro kupie i zabiorę się za wymianę w wolnym czasie. Jeszcze raz dzięki. Łapki w góre! Odpisze po wymianie i w jakim stanie ona była.
Teraz tak się zastanawiam. Wyciek też mam z tyłu silnika. Ma to też związek z chłodnicą oleju? Chyba raczej nie. :/
Wiesz co, moja rada jest taka, umyj dość dokładnie wszystko co jest zarzygane olejem, pojeździj kilkadziesiąt km i wtedy na 100% będziesz wiedział skąd masz wyciek.
Tak dokładnie ta uszczelka jest do wymiany. Potrafi tak zasyfić silnik że podczas jazdy olej z płynem spływa dołem po misie olejowej i jakby zawiewa olej z 2 strony silnika. Olej jest lepki i obkleja na około wszystko. Szczególnie jak są duże skoki temperatur w zimie. Całe plastikowe osłony miałem mokre od oleju i tył silnika też. Po jeździe dłuższej w suchy dzień zauważyłem że wyglądało to tak jakby ubrudzony silnik olejem ktoś spryskał zraszaczem poprostu olej jest na bloku a na nim skrapla się płyn tak to sobie tłumaczę.
Wiesz co, moja rada jest taka, umyj dość dokładnie wszystko co jest zarzygane olejem, pojeździj kilkadziesiąt km i wtedy na 100% będziesz wiedział skąd masz wyciek.
Silnik był myty, ale jest tam tak ciasno ze ciężko określić skąd leci dokładnie. Kupie ta uszczelkę i dokładnie sie wymyje. Bedziemy sprawdzać skąd cieknie jeśli znowu będą plamy na jezdni...
Witam, nie znalazłem żadnego innego postu o wyciekach więc tu się "przyklejam", dziś na windzie mechanik pokazał mi plamę ON na zbiorniku paliwa i powiedział, że pewnie zatankowałem do pełna ( a tak faktycznie było ) i tam gdzieś przy wlewie jest jakaś uszczelka i należy ją wymienić ? bardzo proszę o skomentowanie w/w i z góry dziękuję za wszystkie dobre rady, pozdrawiam
Witam serdecznie.Miałem takie same objawy jak koledzy tzn. zabrudzony olejem silnik w moim Cytrynie.Postanowiłem wymienić uszczelkę i ...zaczęły się kłopoty.Zamówiłem nową z ASO,założyłem,potem wymiana oleju,filtra i płynu chłodzącego.Było ok przez dwa miesiące.Potem znów zauważyłem wyciekający olej,ale tym razem po prostu ciekł cieniutką strużką spod łączenia obudowy filtra z blokiem silnika.Auto na warsztat do znajomego i ponownie rozkręcamy wszystko,bo sądziłem że popełniłem jakiś błąd przy składaniu.I znów to samo.Tyle że teraz ciekło po dwóch dniach.Dziś rozebraliśmy ponownie.Kolega zwrócił mi uwagą na to że w nowej uszczelce brakuje takich dwóch "języczków" które były w starej uszczelce.Kto widział tę uszczelkę to wie o co chodzi.Na obudowie widać wyraznie że jest tam miejsce na osadzenie właśnie tych dwóch "języczków".Oto zdjęcie obudowy:
Założyłem dziś z powrotem starą uszczelkę,tę z dwoma "języczkami" i zobaczę co dalej.
Moje pytanie:Czy to że w nowej,wymienionej uszczelce nie było takiego "języczka" mogło spowodować wyciek oleju?Według mnie,po oględzinach i wielokrotnym sprawdzaniu,olej ciekł właśnie z tego miejsca gdzie jest wycięcie w obudowie.Czy istnieją różne rodzaje tych uszczelek?Czy ktoś miał podobny problem z wyciekającym olejem z tego miejsca.Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.