Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): toruń Posiadane auto: c 15
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 05 Lut 2010, 21:27
Temat postu:
głowica
Witam jestem nowy na forum, mam cytrynkę c15 od roku przyszła zima i problem z odpalaniem. Oleju nie bierze a pali ciężko,sprawdziłem ciśnienie na tłokach i tragedia od 25do15 czy może to będą zawory czy pierścienie.
Jeżeli auto pali jak jest ciepło, a w zimne dni (poniżej zera) nie chce palić to zapewne należy wyregulować luz zaworowy.
W silniku DW8 to ten 1.9 robi się to następująco:
1 zdjąć rozdzielacz powietrza
2 zdjąć wąż z górnej pokrywy zaworów
3 odkręcić górną pokrywę zaworów (uwaga jest z plastiku)
4 zdemontować metalowy przewód zaworu EGR
5 odkręcić i usunąć dolną pokrywę zaworów.
UWAGA: da radę pominąć punkt 4 ale trzeba uważać aby nie uszkodzić przewodu od EGR. Występują dwa typy pokryw jedne na "uszczelkę w płynie", czyli silikon, oraz na gumową uszczelkę umieszczaną w żłobinie pokrywy.
Luz na zaworze ssącym powinien mieć 0,15mm +/-0,07
Luz na zaworze wydechowym powinien mieć 0,30mm +/-0,07
UWAGA: najlepiej zanotować pomierzone luzy na kartce, bo można zapomnieć i będzie problem!
Jeżeli pomierzone wartości (tu przyda się szczelinomierz) odbiegają od tych podanych powyżej konieczna będzie regulacja luzu.
Regulacja luzu zaworowego:
6 zdemontować wałek rozrządu oraz popychacze
7 wyjąć podkładki regulacyjne
8 zmierzyć ich grubość
Jeżeli podkładka przykładowo ma grubość 2,5mm a luz np. na zaworze ssącym określiliśmy na 0,2mm to jest on za duży o 0,05, dlatego nowa podkładka powinna mieć grubość 2,55mm.
Zamontować nowe podkładki regulacyjne, a resztę złożyć w odwrotnej kolejności niż rozkładaliśmy.
Momenty dokręcania:
- pokrywy panewek wałka rozrządu: 2danm
- dolna pokrywa zaworów: 0,43danm
- górna pokrywa zaworów: 0,80danm
Ales sie obudzil. Tych silnikow juz nie ma pewnie w uzyciu. To bylo piec lat temu.
Opis jest poprawny, ale dotyczy raczej zaawansowanego warsztatu, serwisu, bo wcale nie tak latwo o odpowiedni zapas pastylek regulacyjnych. W tych silnikach luzy maleja w trakcie eksploatacji, wiec w rachube wchodzi szlifowanie starych pastylek. Najlepiej na magnesowce.
DW8 (WJZ) i DW8B (WJY - bliźniacza jednostka z inną pompą wtryskową) były montowane nie tylko w C15 ale i w Citroenach Berlingo pierwszej i drugiej generacji, Citroenach Jumpy oraz w Peugeotach Partnerach, 205 i 306. Montowano go do końca 2005 roku. Ze względu na wprowadzenie normy EURO 4 w 2006r wycofano go z użycia. Wydaje mi się, że jesteś w błędzie sądząc, że prawie już nie ma aut z tym silnikiem. Zapewniam Cię, że w Polsce jeździ jeszcze sporo samochodów z takim motorem.
Nie o to mi chodzilo. Problem w tym, ze po 5 latach nikt nie czeka na Twoja odpowiedz, bo albo auto juz sprzedane, albo silnik dokonczyl zywota. Nastepnym razem popatrz na date postu
Był poruszony temat na który nie było odpowiedzi dlatego napisałem jak to naprawić. Sam nie raz szukam porad innych osób na forach i irytuje mnie fakt, gdy znajduję wątek, gdzie ktoś miał taki sam problem jak ja tylko że np. 4 lata temu i nikt nic sensownego nie odpowiedział. Może ktoś akurat z tego skorzysta. Myślę, że dywagacje na temat sensowności odpisywania na stare posty mija się z celem forum motoryzacyjnego, dlatego proponuję zakończyć tę bezprzedmiotową dyskusję.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C-15 ) Porady, problemy techniczne
Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies w celu zapewnienia Ci komfortu podczas przeglądania naszego serwisu oraz podniesienia jakości oferowanych treści. To dzięki plikom cookies można logować się na forum. Cookies używane są również po to, aby dostosować np. treść pokazywanych Ci reklam do Twoich zainteresowań. Jeśli kontynuujesz przeglądanie naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki, przyjmujemy, że wyrażasz zgodę na użycie tych plików. Jednak zawsze możesz zmienić ustawienia przeglądarki decydujące o użyciu plików cookies.