Dołączył: 11 Gru 2014 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rybnik/Gliwice Posiadane auto: Opel Corsa C 1.0 2001r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 11 Gru 2014, 11:24
Temat postu:
Kupno C5 I lub FL Benzyna/LPG
Z góry przepraszam jeśli to zły dział, nie mogłem znaleźć nic związanego z poradami kupna.
Planuję kupić jakiegoś wygodnego i bezpiecznego sedana. Mając do wyboru m.in. Vectre C, Forda Mondeo, Renault Lagune, BMW E46, czy nawet Mazde 3/6 chyba najbardziej odpowiada mi Citroen C5. Głównie za sprawą stosunku cena/jakość. Dlatego teraz czas by zasięgnąć opinii znawców.
To czego wymagam od samochodu to:
- względnej bezawaryjnosci - tutaj się trochę boję, gdyż C5 są z tego co widzę naszpikowane elektroniką, a ona lubi się psuć
- sensownie niskiego spalania - 8l benzyny / 10l gazu by było całkiem OK. Raczej nie mam ciężkiej nogi. Trasa jaką będę pokonywał średnio 3 razy w tygodniu to 35km w jedną stronę do pracy (średnia dozwolona prędkość tą trasą to 70km/h) lub 50km w jedną stronę trasą nieco szybszą gdyż 80% jej to A1, więc 130-140km/h można jechać.
- bezpieczeństwo/komfort - tutaj chyba auto jak znalazł
Mój obecny budżet to ok. 15000zł, auto planuję kupić po nowym roku, może przełom stycznia/lutego. Znalazłem kilka ogłoszeń z woj. śląskiego w granicach 15500zł za C5 z 2006r. z benzyną.
Kilka dodatkowych pytań:
- czy jest sens brać diesla? Mam duże obawy, że jak będzie sprowadzony, to jego realny przebieg będzie wynosić 350tyś, a nie magiczne 160;)
- jeśli w kwocie 15000zł kupię bez instalacji LPG to jaką najlepiej założyć? Myślę, że 1.8 lub 2.0 mi w pełni wystarczy - obecnie jeżdże 58 konną Corsą, więc nic gorszego mnie nie spotka
- na co jeszcze zwrócić uwagę podczas kupowania tych modeli?
Oraz jedno z najważniejszych pytań - czy lepiej wydać 15000zł na wersje po FL z 2006, która jest duża lepsza wizualnie, czy ok. 10000zł na 2 lata starsza wersje przed face liftingiem i ewentualnie wydać trochę pieniędzy na "przywrócenie jej do porządku"
Odniosę się do 2 kwestii.
Po 1. LPG - mam instalację nie najtańszą, ale też nie najdroższą. Zenit Pro z wtryskami Hana 2002 z motorem 2,0 16V spisuje się idealnie. Auto spala mi na trasie 9-10 litrów, w mieście podejdzie pod 11 (max). Trzeba mieć świadomość ciekawego sposobu obliczania ilości paliwa w zbiorniku. Poziom paliwa obliczany jest na podstawie przejechanych kilometrów i stylu jazdy, a więc mimo jazdy na LPG, wskazówka spada ku rezerwie jakbyśmy jeździli na Pb, raz na jakiś czas poziom się resetuje (najlepiej mieć przynajmniej pół zbiornika). Rozwiązaniem jest Tank fooper resetujący wskazanie, ale nie wszystkie działają tak jak powinny.
Po 2. Lift czy Mk1? No ja bym wziął Lift Twój budżet wystarczy na zadbany egzemplarz po lifcie. Ja planuję wcześniej czy później przeskoczyć na taki właśnie model. Póki co dopieszczam swój _________________ Więcej o eksploatacji mojego C5: motoskwer.wordpress.com
Dołączył: 11 Gru 2014 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rybnik/Gliwice Posiadane auto: Opel Corsa C 1.0 2001r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 12 Gru 2014, 11:26
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Kupno C5 I lub FL Benzyna/LPG
Dzięki za odpowiedź. Rozumiem, że 2.0 przy tej masie auta będzie znacznie lepsze niż 1.8?
Są faktycznie oferty oscylujące wokół 13500 - 16000, niestety nie ma nic z LPG (pewnie dodatkowe 3000zł), większość jest sprowadzona i nieopłacona - orientuje się ktoś ile jeszcze trzeba doliczyć?
Ile kosztują takie rzeczy z robocizną jak rozrząd, klocki, tarcze, filtry itd? I jak z żywotnością takich elementów?
PS. Czytałem Twój post na blogu o poszukiwaniach i kupnie C5 - dużo przydatnego info, dobrze się to czytało
Ceny nie są powalające i na pewno nie różnią się od reszty w tej klasie:
rozrząd z robotą 600-800 zł
tarcze przód 300-500zł
tarcze tył 200-400zł
filtry to już totalny standard, groszowe sprawy _________________ Więcej o eksploatacji mojego C5: motoskwer.wordpress.com
Dołączył: 11 Gru 2014 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rybnik/Gliwice Posiadane auto: Opel Corsa C 1.0 2001r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 15 Gru 2014, 08:55
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Kupno C5 I lub FL Benzyna/LPG
Faktycznie, ceny nie wychodzą tak źle.
Hmm teraz widzę, że na ogłoszeniach różnica cenowa pomiędzy MK1 a liftem jest jeszcze większa, bo prawie dwukrotna. Mk1 stoją za średnio 8000zł, podczas gdy liftowe 14000 - 16000. Czy w tym wypadku warto dawać więcej aż o tyle więcej? Czasem nawet te różnice są pomiędzy rocznikiem 2004 (8000zł) a 2005 (15000zł). W obydwu przypadkach benzyna 2.0, bogata opcja.
Chciałbym jeszcze zamontować gaz i ew. zrobić go do porządku tzn. filtry, klocki, może rozrząd jak będzie trzeba - a w tej sytuacji kupując wersję po lifcie już funduszy braknie.
Dołączył: 11 Gru 2014 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rybnik/Gliwice Posiadane auto: Opel Corsa C 1.0 2001r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 15 Gru 2014, 18:20
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Kupno C5 I lub FL Benzyna/LPG
Z wyglądu faktycznie - niebo a ziemia. Spokojnie mogła by być to druga generacja, a nie FL . Tylko czy faktycznie to wszystko jest warte tych 7000zł więcej. W każdym razie poczekam do stycznia i zobaczę jaka kwota będzie faktycznie do przeznaczenia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Oceń swoje auto - opinie i testy użytkowników oraz porady przed kupnem auta.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.