Witam. Mam pytanie jakie obroty powinien mieć silnik 2.0 16v przy prędkości 90, 110 , 130 i 150 na piątym biegu. Wydaje mi sie że mój ma troche za wysokie obroty;
przy 90 mam 2500rpm,
przy 110 mam 3100rpm,
przy 130 -3700rpm,
a przy 150 mam 4200 rpm
jestem ciekaw jakie obroty mają wasze c5 bo wydaje mi sie że powyżej 100 km/h strasznie mi rosną obroty i nie wiem czy nie mam czasem przypalonego sprzęgła. Pozdrawiam i prosze o info.
Nie ślizga Ci się sprzęgło. Z dwóch powodów: przy 90 km masz 2500 obr. czyli przy 150 km teoretycznie powinieneś mieć 4166 obrotów, a więc niemal dokładnie tyle ile w praktyce zaobserwowałeś. Wynika to z rozwiązania proporcji: 90 - 2500, 150 - x Wynik obliczamy x=150x2500/ 90, co daje właśnie 4166 obrotów. Po drugie gdyby był stały uślizg sprzęgła przy większych obciążeniach, po kilku minutach takiej jazdy byłby tylko dym i swąd spalenizny. Jak kiedyś w XM mi się ślizgało sprzęgło, dawało to taki objaw, że przy gwałtownym dodawaniu gazu na wszystkich biegach, zwłaszcza wysokich, przez chwilę było czuć jakby gumowe połączenie silnika ze skrzynią, silnik wchodził na obroty, a auto nie przyspieszało. Nadto o wiele wcześniej zanim zaczęło się ślizgać, to widać było, że pedał sprzęgła bierze w coraz wyższej pozycji.
dzięki ale też sie zastanawiam czy ogólnie nie powinien mieć niższych obrotów przy takich prędkościach np scenic kolegi 2.0 16v też benzynka przy 110 ma 2500rpm i ogólnie na trasie mu mniej pali
Ja mam dokładnie tak samo. Przy 150km/h około 4200 obrotów. Spalanie mam wtedy 9-10 litrów benzyny. Ciekawy jestem jak v6 po lifcie z automatem wypada powiedzmy przy 150km/h? Wie ktoś może? Zakładam że obroty niższe a spalanie podobnie.
U mnie podczas jazdy autostradowej właśnie przy takich prędkościach, wskazówka temperatury oleju dochodzi do połowy skali (tj. na godzinę 15) i to jest dla mnie granica której staram się nie przekraczać bo boje się przegrzać silnik. Po takiej jeździe, jak się zatrzymam to ciężko jest odkręcić korek oleju gołymi rękoma (parzy w łapy) a jak juz odkręcę to taki lekki dymek leci z silnika, jakby olej parował. Czy to normalne?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.